بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

دوشنبه 18 مرداد  1389 ـ  9 اگوست 2010

 

ملت خواب؟!

علی ايل بيگی

چندی پیش علی مطهری، نماینده تندرو مجلس و حامی دولت احمدی نژاد که گاه در جامه فردی مستقل و آزاد اندیش، خودش را نمایش می دهد، در مجلس شورای اسلامی حرفهایی زد که در کوران دعواهای مجلس و دولت بر سر بالا کشیدن دانشگاه آزاد و بایکوت خبری خبرگزاری های دولتی به فراموشی سپرده شد، حال آنکه شدیداً نکات جالب توجهی را در بر داشت:

مطهری به ارگان های سپاه پاسداران اعتراض داشت که چرا همانگونه که بر شبکه های ماهواره ای بی بی سی و خبرگزاری های خارج از کنترل حاکمیت پارازیت می فرستند، بر شبکه فارسی 1 که سریال های مبتذل به اصطلاح خانوادگی ـ کلمبیایی و ... را بخورد ملت می دهد و باعث سستی بنیان خانواده می شوند،  هیچ محدودیتی ایجاد نمی کنند؛ سریالهایی که حداقل مقدار پارچه برای پوشاندن بالاتنه و سینه ای ستپر مردها و زنان هنرپیشه اش به کار می رود!..حالا یا به علت گرمی هوای محل فیلم برداری است یا حرارت درونی بازیگرانش! پر مسلم است که عدم ایجاد پارازیت بر چنین برنامه هایی باید با شعارهای رژیم دینی ایران تضاد آشکار داشته باشد.عده ای از نمایندگان با مسخرگی و خنده از حرفهای وی استقبال کردند ولی اگر قدری با تأمل نگاه کنیم، این حرف مطهری بر عکس حرف های دیگرش، خیلی هم بی ربط نیست.

اگر بیاد داشته باشید فارسی 1 که به روایتی توسط سرمایه دار معروف یهودی، رابرت مرداک، سال گذشته ایجاد شد، دقیقاً وقتی به میدان آمد که در بحبوحه اعتراضهای پس از انتخابات خرداد  88 بود و شروع به جذب مخاطب کرد. دوستی می گفت به واقع دیگر احتیاجی به فرستادن پارازیت بر شبکه های بی بی سی فارسی و صدای آمریکا نیست، چون فقط کافی است یک نفر از هر خانواده طرفدار سریالهای این شبکه باشد!.. خودتان دیگر می توانید تصور کنید چه اتفاقی می افتد. دوستی می گفت به دیدن یکی از اقوام در تجریش تهران رفته بوده که از صبح سحر تا بوق سگ شب، سریال های فارسی 1 را دنبال می کردند تا ببینند بالاخره سالوادور، مخ چند تا زن دیگر را می زند یا کدام دختر صاحبخانه از پسر کدام کلفت خانه حامله شده و چگونه باید با این مشکل روحی کنار بیاید! از این خانواده اوضاع جاری سیاسی را سؤال کرده بود و در کمال شگفتی شنیده بود که کروبی را یک ماه پیش دستگیر کرده اند و اعتراضات تمام شده است و ملالی نیست جز سلامت مقامات! وقتی منبع خبری را پرسیده بود، در و همسایه را اسم برده بودند که آنها هم از قضا تب فارسی 1 داشتند و پیگیر فرجام کار خانم آنجلا بودند!!!

آنچه به آن اشاره شد، برای خیلی از شماها آشناست. در واقع وصف حال خیلی از خانواده های ما در این روزهای بی خبری و رخوت است.

چند ماه قبل از راه اندازی فارسی 1 عالی رتبه ترین مقام مسئول موساد تلویحاً اعلام کرد که هیچکدام از رؤسای سابق دولتهای ایران به اندازه محمود احمدی نژاد برای مظلوم نمایی اسرائیل و پیشبرد برنامه هایش در منطقه مفید نبوده اند.

به واقع، اگر نبود تهدیدهای او برای محو اسرائیل از نقشه دنیا و اگر نبود اصرار وی بر هوچیگری هسته ای اش در خاور میانه، اسرائیل در زیر فشار افکار عمومی خورد می شد ولی او با مطرح کردن ایده نابودی اسرائیل در اجلاس مبارزه با تبعیض نژادی که همه کشورهای غربی آماده اتخاذ موضع محکم علیه اسرائیل بودند، کاری کمتر از فرشته نجات برای اسرائیل نکرد. حتی در خبری تأیید نشده گفته می شود که مشاور خوش خط و خال احمدی نژاد، رحیم مشایی در راه اندازی شبکه فارسی 1 نقش داشته است.

ما که در این 30 سال هر خبر غیر موثق علیه رژیم ایران شنیدیم، از کشتار گله ای زندانیان در سال 67 یا ساخت تسلیحات کشتار جمعی، بعدها به چشم دیدیم واقعیت داشته! پس خیلی هم آنرا شایعه ندانید! نمی خواهم تئوری توطئه را علم کنم ولی اگر مسخ شدن ایرانیان  بخصوص طیف سنتی جامعه (طیف به اصطلاح جواد جامعه!) را توسط سریالهای بقول آمریکایی ها، صابونی فارسی 1 را در کنار مسائل دیگر قرار دهیم، متوجه عمق فاجعه می شویم: وفور مواد مخدر در میان جوانان جامعه حقیقتی است که قابل کتمان نیست تا جاییکه توزیع شیرهای یارانه ای دولتی هم به پای شبکه محکم توزیع آن نمی رسد! جالب است بدانید مجازات اعدام قاچافچیان مواد مخدر در واقع هیچگاه دانه درشتها را شامل نمی شود چونکه مجازاتی قابل خرید است که کارتلهای مواد مخدر قادر به تأمین آن هستند و آنها که طناب دار را می بوسند، توزیع کنندگان دست چندم هستند که توان مالی پرداخت جریمه سنگین دادگاه را ندارند! شاید شنیده باشید که یکی از استان های کشور که بیشترین تعداد جوان معتاد را دارد، کردستان است که روزگاری نه چندان دور اسلحه بدست می جنگیدند و حالا سیخ و سنگ به دست می گیرند! 

در سال 76 که آخرین ماههای ریاست جهوری رفسنجانی و انتقال قدرت به خاتمی بود، صفحه حوادث روزنامه ایران در ستونی کوچک خبر از دستگیری یکی از مافیاهای مواد مخدر کشور و  دستگیری رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور (یکی از سرداران سابق سپاه  در زمان جنگ)  داده بود... جرمش چه بود؟.. بی کفایتی؟.. خیر... فرماندهی مافیای مزبور! آیا تاکنون از دست داشتن سازمان های امنیتی کشور در قاچاق پر در آمد زنان و دختران ایرانی و کشورهای آسیای میانه به کشور دوست و برادر دوبی نشنیده اید؟! تجارت دختران و زنان، پر در آمدترین تجارت سیاه دنیاست... حتی بیشتر از مواد مخدر که سازمان های امنیتی افسارگسیخته ایران نمی توانند و نمی خواهند از آن صرف نظر کنند. 

در مسأله فیلترینگ اینترنت هم اگر بخاطر داشته باشید، تا چند سال اول ،حتی سایت های پورنو هم فیلتر نبودند و قضیه با راه اندازی سایت های سیاسی فارسی شروع شد... البته در پشت نقاب مبارزه با محتویات سکسی اینترنت. دوستی که با یکی از مأموران اطلاعاتی کشور رفاقتی بهم زده بود، یک بار در قالب نصیحتی برادرانه از او شنیده بود که هر کاری از قبیل سکس، مواد مخدر و مشروبات را برای او  تضمین می کند که خطری برایش نخواهد داشت... فقط  کاری به مقام اول کشور نباید داشته باشد! بدون شک پرداختن افراطی به مسائل سیاسی به طور مستمر، آن هم در کشوری مثل ایران که در نهایت صدقه سر حکمرانان دیکتاتورش، سهراب ها کشته می شوند و نوشداروها دیرمی رسند، چیزی جز سرخوردگی ندارد.

عده ای زندان می شوند و عده ای دیگر، گمنام، طناب دار را بوسه می زنند ولی این به معنی دنبال نکردن اخبار روز دنیا و نداشتن اقلاً نیم ساعت مطالعه در 24 نیست(کمتر از مقداری که خیلی ازما ایرانیها در دستشویی سپری می کنیم!) به یاد داشته باشید که رژیم های دیکتاتور در اثر عدم آگاهی و ساده لوحی یک نسل از هر ملت بر سرکار می آیند و با تحمیق  نسل های دیگر به کار خود ادامه می دهند.

مهملات شبکه فارسی 1 در واقع شکلات خوش رنگ و نگاری بود که یا از روی تعمد  یا از روی نقص های فرهنگی موجود، ملتی را که پس از سال ها به سمت جمع کردن اطلاعات صحیح (نه فقط سیاسی) از کانال های خبرگزاری بی طرف می رفت را به سمت خود کشاند و تحلیلگران سازمان های اطلاعاتی و امنیتی رژیم از این موهبت غافل نیستند. پس چرا باید تصویر شفاف نیم تنه لخت هنرپیشه سریال فارسی 1 را مخدوش نمایند؟ به خاطر دارم که در سریال هزاردستان، مرحوم فروهر، نقش مفتش شهر را بازی می کرد.در صحنه ای، او همهء بازاریان یکی از میادین شهر را (که باند هزار دستان در آن دست به ترور زده بودند) امر کرده بود تا خارج نشوند تا جواب پس بدهند در زمان تیراندازی به سمت مقام عالی رتبه شهر و کشته شدنش کجا بودند و چه می کردند. قتل در حدود ساعت 3 تا 4 ظهر اتفاق افتاده بود. از هرکسی پرسید، بدون استثنا گفت که در حجره اش در خواب بوده است. مرحوم فروهر سری تکان داد و جمله ای گفت که وصف حال تراژدیک ملت ماست:  

«ملت خواب... ملت خواب!»  

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com