بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

دوشنبه 4 مرداد  1389 ـ  26 جولای 2010

 

پيام شورای هماهنگی شبکهء سکولارهای سبز

به همايش سکولارهای دموکرات در نيويورک

(24 و 25 جولای 2010)

دوستان ارجمند شرکت کننده در همايش نيويورک

نمايندگان انجمن های سکولارهای دموکرات

با تهنيت های صميمانه و تبريک های دوستانه برای توفيق شما در برگزاری اين همايش، من، «آرام حسامی»، بعنوان عضو شبکهء جهانی سکولارهای سبز ايران و رئيس انجمن اين شبکه در واشنگتن دی.سی، از جانب شورای هماهنگی شبکه مأموريت دارم تا بهترين درودهای گردانندگان و اعضاء شبکهء سکولارهای سبز را به تک تک شما ابلاغ کرده و نکات زير را جهت آگاهی تان بيان کنم:

حکومت کنونی ايران تمام تضادهائی را که اين نظام، از بدو تأسيس اش در خود داشته بصورتی کاملاً آشکار و ملموس در ملاء عام به تماشا گذاشته است. از اين رو ما امروز با دست آوردهای وخيم انقلابی سی ساله روبروئيم که حقانيت اش را از نيروهای بسيج و پاسدار تأمين و تثبيت می کند.

امروز ايران بر سر يک دو راهی تاريخی ايستاده است: يا ادامهء حکومت مذهبی و يا تأسيس نظامی سکولار و مردمی. کنش و منش آزاديخواهان ايران در حال حاضر حاکی از آن است که مردم تصميم خود را گرفته و راه خود را انتخاب نموده اند. و، در اين ميان، تنها دليل پيدايش شبکهء جهانی سکولارهای سبز کوشش در هموار کردن اين راه بوده و هست.

از زمان انتشار نخستین بیانیۀ سکولارهای پشتيبان جنبش سبز، در ژانویه 2010، هدف غایی ما کمک به تأسیس نظامی سکولار و حکومتی دموکراتیک بر پايهء خواست مستقيم مردم در ایران بوده و هست و بدين لحاظ، بنای شبکهء جهانی سکولارهای سبز ايران بر چهار اصل زیر استوار شده است:

1.  حکومت و سیاست امری ست دنیوی، انسانی و اجتماعی.

2.  حکومت مذهبی در ايران نتايج وخيم کارکردهای تبعيض آفرين خود را به همگان نشان داده و سرنوشتی را برای خود رقم زده است که به انحلال کامل آن خواهد انجاميد.

3.  نظام سکولار دموکراتیک آينده که جانشين حکومت فعلی خواهد شد بايد بر پایۀ مفاد اعلامیۀ جهانی حقوق بشر استوار باشد.

4.  جنبش خود جوش سبز دارای ماهيتی دموکراتيک و سکولار بوده و، در حال حاضر، بهترین و مناسب ترین وسیله برای تحقق بخشیدن به تأسیس چنین حکومتی است.

در واقع اين عملکرد آشکار حکومت مذهبی ايران است که شايط حقوقی انحلال آن را فراهم ساخته است. يعنی،

- از آنجایی که نظام حاکم کنونی، ابتدایی ترین حقوق مردم را پایمال نموده است؛

- ازآنجایی که نظام کنونی، خواسته ها و مطالبات قانونی مردم را، با تهدید، تبعید، ضرب وشتم، زندان، شکنجه ، تجاوز و قتل شهروندان جواب داده است؛

- ازآنجایی که نظام کنونی، بطور سیستماتیک، به جنگی روانی در برابر دگراندیشان دست زده است؛

- از آنجایی که در این نظام، در دولت، مجلس، قوه قضائیه، شورای نگهبان، مجلس خبرگان، مجمع تشخيص مصلحت نظام و دفتر رهبری، منتخبین و منتصبین نظام، در مقابل عدالت خواهی مردم، به وظایف خود عمل نکرده و بازخواست پذیر نبوده و نیستند،

- و از آنجایی که، بی عدالتی در تمام ارکان و نهادهای این نظام حکم فرماست،

ما براین باوریم که قرارداد اجتماعی سال 1357 که با انجام یک همه پرسی به تأسیس نظام کنونی منجر گشت، اکنون بکلی لغو و باطل شده است. و از این رو است که شبکهء سکولارهای سبز خواهان انحلال قانون اساسی نظام و منحل شدن کل آن بوده و، بجای آن، خواستار ِ برقراری ِ حکومتی سکولار و مبتنی بر اعلاميهء جهانی حقوق بشر و دموکراسی است.

علاوه برآن، ما ، خواهان انجام همه پرسی و انتخابات آزاد و فراگير پس از انحلال حکومت مذهبی بر اساس موازين بين المللی هستيم.

در ميدان سياست امروز ايران، و بخصوص در حوزهء اپوزيسيون خارج از کشور که وظايف تاريخی مهمی را بر عهده دارد، شبکهء جهانی سکولارهای سبز، به مسئولیت سنگین اپوزیسیون و به ضرورت همکاری و همفکری گروه های متفاوت کاملاً واقف است؛ بخصوص که هرچه در اين مبارزه پيش تر می رويم و سکولاريسم جايگاه اصلی خود را در ميان خواسته های ملت ايران به دست می آورد احتمال «جنبش ربائی» و «موج سواری» و پيرايه دار کردن سکولاريسم با پسوندهای دينی و مذهبی هم بيشتر خواهد شد. پس، در عين احترام به تک تک کوشندگان راه رسيدن به دموکراسی از طريق سکولاريسم، به همهء آنان که شرکت کنندگان در همايش امروز نيز بخشی از آن هستند، نسبت به تهديدهای موجود و در راه هشدار می دهيم.

در عين حال، بر بنياد آنچه که گفته شد، ما سکولارهای سبز، با حفظ کامل مواضع و خواست های خود:

1.  آمادگی خوي را برای همکاری و همياری با تمام گروه های اپوزيسيون بدون هيچ پيش شرطی اعلام می نمائيم.

2.  و، همچنين، به منظور تلفيق و به هم پيوستن تمام گروه های اپوزيسيون، آماده ايم تا با اين گروه ها وارد مذاکره شويم.

انتظار ما این است که اختلافات مان سازنده و اشتراکات مان پاینده باشد.

به امید امنیت، آزادی، و ايرانی بی تبعيض برای تمام شهروندان ایران زمین .

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com