بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

28 تير 1389 ـ  19 جولای 2010

 

پایان سخن شنو که...

فدوی از دوران طلائی حضرت امام (ل) بیاد می آورد که حضرت شان وقتی عبارت یا جمله ای هر چند هم بی معنی ایراد می فرمود، ُامّت پامنبری، شدیداً به سر و مغز خود می کوبید.

(فدوی تا یادش نرفته همین جا نکته ی با مزه ای را هم از ایشان اضافه کند. خوانندگان ضد انقلاب شاید بیاد داشته باشند که در آن دوران طلائی، جماعت پامنبری، سرسوزنی از گریه کوتاه نمی آمدند. و شاید بی سببی نبود که حضرت امام (ل) هم همیشه می فرمود که" ما هرچه داریم از َگریَه داریم! " باری یکی از این دفعات حضرت امام (ل) در آغاز سخن فرمود: «من َیک مسأله ای دارم...» که  ُامّت امان نداد وشدیداً و شیهه کشان به سر و مغز خود کوبید. حضرت امام (ل) بیدرنگ فرمود: «لکن قدری صبر کنید شاید خنده دار باشد!..»)

باری، فدوی به مطلب آغازین بر می گردد که حضرتشان وقتی عبارت یا جمله ای هر چندهم

بی معنی ایراد می فرمود افزون بر این که امّت پامنبری شدیداً همه جای خود را می درید، از فردای همانروز، کلیه ی جراید شریفه ی دارالخُرافه نیز صفحات مبسوطی را در مناقب و فوائد آن عبارت بی معنی سیاه می کردند.

فدوی در این ارتباط عبارت «جنگ چیز خوبی است!» آن حضرت (ل) را، که هیچ مبنای عقلی هم ندارد ، به خوبی به یاد می آورد که تیتر بسیاری از مقالات آن زمان جراید شریفه ی دارالخُرافه شد. حال مرور وقایع اتفاقیه نشان می دهد که درب محترم دارالخُرافه بر همان پاشنه، اما با شدت بیشتری می چرخد!. یعنی هرگاه اعلیحضرت العُظما کلاه می خواهد، پامنبری ها سر می آورند! که نمونه های فراوان اش را همگان در جریان ِاعمال رأفت اسلامی کزمگان مقام مظم رهبری، دام الذله، به مردم معترض در خیابان ها ملاحظه کردند.

اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای در روضه ی اخیرش برای «اعضا دفاتر نمایندگی رهبری

 در دانشگاه ها»، با فرمایشاتی مثل «بايد كلاس معارف بگذاريد» و یا «وجود مجموعه‌ى روحانى در دانشگاه ‌ها، بسيار مسئله‌ى مهمى است»، بر لزوم هجمه ی مقدس حضرات آیات عظام و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین، به تتمه ی مراکز آموزشی تأکید و اضافه فرمود: «شكل ادارى پيدا كردنِ ما مجموعه‌ى روحانى و مجموعه‌ى آخوند، به نفع ما نيست!» *

هنوز مرکب فرمایشات مقام معظم رهبری، صدمه الله تعالی، خشک نشده بود که پا منبری هائی که ذکر خیرشان رفت، یک هنگ هزار نفری آخوند بعنوان «افسران جنگ نرم»! و بمنظور مقابله با «فتنه و استکبار» آماده ی گسیل به مدارس کردند. برادر احمدی نژاد، جیمی ِ مقام معظم رهبری، نیز در امتثال اوامر، موجبات استخدام چهار هزار روحانی را بعنوان «استاد و عضو هیات علمی» فراهم و بعنوان عذر بد تر از گناه  فرمود: «دانشگاه های ما صد سال پیش تاسیس شدند و تفکر کسانی که دانشگاه های ما را تاسیس کردند خارج از حوزه فرهنگ و اندیشه بوده است»

حجت الاسلام صادق لاریجانی، رئیس قوه ی باه ( قضائیه – م) نیز برای جوری جنس مقام معظم رهبری، دام الذله، افزود: «چه معنی دارد در کشور خود تئوری هائی در باب روانشناسی و جامعه شناسی ترویج کنیم که بر پیش فرض هائی استوار است که بهیچوجه با پیش فرض های دینی ما هماهنگی و همخوانی ندارد؟»  

بر این پایه، ناگفته پیداست که توپخانه ی دورُبرد اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای به روی دانشگاه ها و مراکز آموزشی آتش گشوده است و این عملیات، از پشتیبانی کامل پیاده نظام او نیز برخوردار است. تیر خلاص را هم داده اند طبق معمول برادر مخبط الاسلام و المسلمین، احمدی نژاد، که گویا در امر تیر خلاص نیزشدیداً مجرّب است، با شلیک این  جمله بزند:

"هنوز برخی از مدیران و برنامه ریزان هستند که تصور می‌کنند موضوع اصلی دانشگاه، دانش است، اما به نظر من ما باید موضوع دانشگاه را عوض کنیم چرا که اگر موضوع دانشگاه بر محور دانش قرار بگیرد نتیجه همین می‌شود که می‌بینیم!"...

و سرانجام: «انشاء‌الله دانشگاه‌هایی که تحت کنترل ما نیستند، به سرعت تحت مدیریت دولت در بیایند"!

فاتحه مع الصلوات !...

----------------------------------------

* در سال گذشته نیز، باستناد گزارش زیر، اوامر اعلیحضرت العظما در این راستا، کم تا قسمتی اجرا شده بود، لکن پنداری کافی نبوده است!: «حجت الاسلام والمسلمین علی ذوالعلم در حاشیه نشست خبری که به مناسبت برگزاری "دهه ی بصیرت و ولایت" برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که "واگذاری مدیریت مدارس به حوزه‌های علمیه از سوی وزارت آموزش و پرورش در چه مرحله‌ای است؟"  گفت: "زمینهء همکاری ‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گسترده است و موضع آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه همکاری دوجانبه و نه تنها همکاری صرف یک نهاد است". این مقام روحانی با اعلام این خبر که در حال حاضر بعضی از حوزه‌های علمیه در استان‌های کشور و شهر قم مدیریت مدارس کشور را بر عهده گرفته‌اند، افزود: "حوزه‌های علمیه، به خصوص در تهران و قم، در قالب مجوزی که از آموزش و پرورش گرفته‌اند به مدیریت مدارس می‌پردازند و در مجموع مدیریت و عملکرد موفقی داشته‌اند»! (آفتاب)

 

اختلاف روش

فدوی پیرامون اینکه آمریکای جهانخوار برای شهرام امیری میزبان بوده است یا شکنجه گر، بین

شک دو و سه، شدیداً گیر کرده است. با این همه، و پس از تأمل فراوان در اینمورد، و نیز مقابله عکس های قبل و بعد از عمل (شکنجه – م) به این نتیجه رسید که اختلافات دو کشور منحصر و محدود به مسائل نظری و ایدئولوژیک نیست، بلکه در باب روش شکنجه نیز با هم، مع الاسف، اختلاف هائی دارند!...

باری، بررسی عکس ها ی دوستان پیش و پس از تشّرف به محضر آقایان، بوضوح نشان می دهد که در حکومت اسلامی، گوشت تن زندانیان سیاسی، غفلتا ً آب، لکن در شیوه ی شیطان بزرگ، استخوان تبدیل به گوشت می شود!...

 

المؤمن یکفی بالاشاره!

فدوی هم، مثل شهرام امیری، گاه از بعضی جاها زیر فشار قرار می گیرد که در مقابل چند میلیون دلار وجه رایج ممالک محروسه ی امریک، از عقاید خود دست برداشته و سرانجام تمکین کند. اين گفته ها را ملاحظه کنید :

«كشورهايی مثل روسيه و حتی چين به تجربه ثابت كرده اند به هيچ وجه قابل اعتماد نبوده اند و...» و یا: «اظهارات تازهء رئيس جمهور روسيه در همراهي با استعمار غرب و اوباما براي صدمين بار درستي راهبرد امام راحل(ره) را که...» (اصالت منش)

لکن شما که فدوی را می  شناسید، سرش برود، ایمانش نمی رود و در این ارتباط عرض می کند که از این بیشتر هم شعار بدهید، فایده ای ندارد برادر اصالت منش !، فدوی مسلمان شدیداً معتقدی است و در این باب از مرجع تقلید خود، حضرت آیت الله العظما سید محمد (ص) صادق روحانی، ایده الله تعالی، پیروی می کند  که در پاسخ استفتائی در این باب فرمود:

«اعتراض به سیاست روس، حکم عناد با حضرت صاحب الزمان(عج) را دارد!» *

به قول حضرت امام (ل) که فرمود هرچه  داد دارید سر امریکا بکشید، شما هم هرچه داد دارید سر آیت الله العظما محمد(ص) صادق(ع) روحانی، ُمّده ظله، بکشید، فدوی اصلا ً کاره ای نیست و فقط یک مقلد ساده است !....

علی الله التکلان و هو الُمستعان فی جمع امور

16 جمادیُ الجولای سنه ی 2010 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

---------------------------------------

* عین فتوای آن بزرگوار را در آرشیو هزل داتکام   Sunday, February 15th, 2009, 11:23 PM ملاحظه کنید.

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630