بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

دوشنبه 21 تير  1389 ـ  12 جولای 2010

 

دوستان، توپ ها را رها کنيد!

ايراندخت دل آگاه

اين روزها در حالي كه ذهن مردم ايران درگير «توپ» هاي گوناگون بوده است – نمي گويم «سرشان گرم بوده» كه باز رگ هاي گردن برخي بيرون نزند – و چشم هايشان رد اين توپ ها را مي گيرد كه ببيند سرانجام كدام دروازه فرو خواهد ريخت - از توپ هاي جام جهاني فوتبال گرفته تا توپ هايي كه مير حسين و شيخ مهدي به زمين مي فرستند و شوت هايي كه خامنه اي و محمودك مي زنند و غيره- در كشور همسايه مان تركيه اما خبرهاي مهمتري تيتر نخست روزنامه ها و رسانه ها شده است.

همين چند روز پيش، آنچه كه زينت بخش صفحه نخست روزنامه های ترکيه شد و نظر رسانه هاي ديداري و شنيداري را هم به خود جلب كرد، چنين بود: «شصت و چهار تن شمش طلا چه شد؟»

موضوع از اين قرار است كه يكي از اعضاي حزب جمهوريت خلق كه نقش اپوزيسيون حزب حاكم - يعني حزب عدالت و توسعهء اردوغان – را بر عهده دارد، وزير دارايي را مورد خطاب قرار داده و طي مصاحبه اي با نماينده هاي رسانه ها از او پرسيده كه چه بلايي بر سر شصت و چهار تن شمش طلا آمده است؟ و افزوده كه آيا اين طلا ها دود شده كه امروز در خزانه كشور نيست؟

جالب آن است كه وزير برگزيده و مورد اعتماد رجب طيب اردوغان – دوست صميمي محمودك احمدي ن‍ژاد – هم با بي شرمي تمام پاسخ داده كه اصلاً چنين شمش هايي در كار نبوده كه بخواهد در خزانه باشد و افزوده كه اين شمش ها هرگز وارد تركيه نشده بودند! ـ دروغي كه به زودي خشم عده اي را در آن كشور بر خواهد انگيخت .

هر ايراني ولي خوب مي داند كه اين شمش ها وجود داشته و سال گذشته به همراه ميليون ها دلار نقد، توسط چند تريلي وارد خاك تركيه  شده اند. اين شمش ها همان طلاهايي هستند كه فردي مدعي شد كه دارايي شخصي او بوده و از ايران خارج كرده و در راه ، توسط پليس تركيه ضبط شده است.

ما خوب به ياد داريم كه سال گذشته، رسانه هاي ايراني برون مرزي چند روزي درگير چنين خبري بودند و جزييات آن را انعكاس دادند و دانستيم كه مجموعهء ثروت خارج شده معادل هيجده ميليارد دلار بوده است. اما شوربختانه، مانند همهء خبرها، اين يکی هم خيلي زود از ذهن مان دور افتاد و يادمان رفت كه پيگيري كنيم و ببينيم سرانجام اين تاراج چه شده است. چنين بوده تا به امروز كه يك عضو حزب مخالف حزب اردوغان زبان به سخن گشوده، و وزيرشان را مورد خطاب قرار داده كه: «شمش ها كو ؟»

شايد ايراني ها بهتر بدانند كه شمش ها كجاست؛ چرا كه اين پرسش مطرح شده از سوي حزب مخالف اردوغان براي ما ايراني ها همچون نورافكني است كه نه تنها تصاوير در آغوش گيري و ديده بوسي هاي محمودك و رجب خان را معنا مي بخشد كه به خوبي مفهوممان مي سازد که چرا «بيانيهء تهران»  در پيوند با موضوع هسته اي امضا شد و چرا نماينده رجب خان در شوراي امنيت  به سود ايران اسلامي،  به قطعنامه تحريم راي منفي داد ، و پس از آن هم  رجب طيب اردوغان براي اين بيانيه گريبان دَريد و غربي ها را سرزنش کرد كه با تصويب قطعنامه ها برادران اسلامي را زير فشار گذاشته اند و حق آنان را در غني سازي اورانيوم ناديده مي گيرند و دفاعياتي از اين دست؛ كه همگي بيانگر ميزان ارادت اين برادر ترك مسلمان  است.

با خواندن اين خبر همچنان معلوممان گرديد كه اين هيجده ميليارد دلار - كه حالا روشن شد در خزانه كشور تركيه هم نيست – چرا به آن كشور ارسال شده و در جيب كدام برادر مسلمان مان «دود» شده است!

حتا اگر فرض كنيم همه اين مبلغ هم سهم رجب خان نبوده باشد باز، به قول «خميني» كه همواره بر « هَمَه با هم » تاكيد مي كرد،  ترديد نمي توان داشت كه هَمَه با هم خورده اند! يعني سهمي براي برادر ترك و مسلمان، بخشي براي برادران حماس و حزب الله، و بخش مهمتري هم براي آقا زاده هاي مسلمان حاكم بر ايران در نظر گرفته شده و به دستشان رسيده است.

اين دانستن ها ولي به چه كارمان مي آيد تا هنگامي كه سرمان گرم «توپ» هاست؛ حتا اگر در كشور همسايه بر سر ثروت ما نزاعي گسترده در كار باشد؟!

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com