بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

21 تير 1389 ـ  12 جولای 2010

 

در احوال اسرای ایرانی

فدوی بعید می داند که در تاریخ اجتماعی وطن سابق، تا این حد سخاوتمندانه به ملت ایران اهانت شده باشد!.. در این ارتباط، فرق نمی کند به کدام قشر و طبقه نگاه کنید، از دانشگاه ها و دانشجویان بگیرید تا سایر شهروندان سابق، که مؤمنین در هجمه ی مقدس خود در 18 تیرماه معروف 87،

دانشجویان دختر را با فریاد یازهرا (س) و دانشجویان پسر را با فریاد یاحسین(ع) از طبقه ی سوم

 خوابگاه ها به پایان پرتاب فرموده و اجر خود را نیز با بهره ی معوّقه در این دنیا از مقام معظم رهبری

اعلیحضرت العظما علی(ع) خامنه ای، صدمه الله تعالی، و در جهان باقی از قاصم الجبارین به قول عوام 

Cash دریافت فرمودند!...

باری- و اما تا آنجا که فدوی بیاد دارد، برخی واژگان، معنا و بار ویژه ی خودشان را داشتند و منحصراً در همان عرصه نیز مصرف می شدند. فدوی در مرور گزارشی که برادران پیرو مکتب سلب حقوق طبیعی مردم، که بنظر می رسد که دیگر اطلاق لفظ  شهروندان به آنان به فتوای علمای سلف، حشره الله مع الموالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، جایز نیست، دید که همه جا براحتی از مردم که از همه طیف و طبقه ای بودند، به "دستگیر شدگان" یاد شده بود؛ واژه ای که پیش از این فقط، در پیوند با بزهکاران ،مجرمین و جنایتکاران بکار می رفت... در گزارش مذکور اما ، شهروندان نگونبخت ایرانی، به گروگان ها و اسرای غزاوات مؤمنین در صدر اسلام عزیز بیشتر شبیه بودند تا" شهروندان" امروزی!.

باری، چنین بود که اوقات فدوی از آن پس صرف پیدا کردن پرتقال فروش شد! یعنی، یافتن

پاسخ این پرسش که این ملت چه گناه کبیره ای مرتکب شده بود که خداوند بخشنده و مهربان ِ

 سابق (ره) چنین عقوبتی بر آنان نازل و حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم

اجمعین، و در رأس آنان مقام معظم رهبری، دام الذله، را مأمور اجرای آن فرمود؟...

فدوی البته در این ارتباط معترف است که تا لحظه ی نگارش این سطور، شوربختانه، هنوز

در کشف پاسخ مربوطه هیچگونه توفیقی نداشته و نیز هنوز نمی داند که این تصّلب شرائین آیا

ناشی از خرفتی تاریخی اوست، و یا عارضه ای گذراست که بعدا  ً، و بعون الله تعالی، رفع می شود؟...

فلذا، بر آن شد تا با نقل گوشه هائی از گزارش مذکورکه برادران و خواهران، از قضا آنرا بسیار هم علمی تهیه فرموده اند، از شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، در حل معمائی که شرح آن گفته آمد، شدیداً استمداد بطلبد. و من الله التوفیق: 

«گزارش ناجا از ترکيب زنان بدحجاب دستگير شده نشان مي دهد که بسياري از آنها بدون سازماندهي و صرفاً به اين دليل که نظارتي بر پوشش آنها در جامعه نمي‌شود به خيابان آمده‌اند!

بر اساس گزارش ناجا، ترکيب سني زنان دستگير شده بدحجاب بدين شرح است: در بین افراد دستگیر شده 9/46 درصد 16 تا 20 سال، 5/31 درصد 21 تا 25 سال، 8/13 درصد 26 تا 30 سال و 8/0 درصد زیر 15 سال و بالای 30 سال بودند. یعنی 80 درصد آنها بین سن 16 تا 30 سال بودند و از بین آنها 6/84 درصد مجرد و 1/13 متاهل و 3/2 درصد نيز مطلقه بودند.

«در اين گزارش با اشاره به وضعیت تحصیلی دستگیر  شده ها آمده است: 47 درصد دستگيرشده ها داراي سطح تحصيلي متوسطه و دیپلم، 28 درصد فوق دیپلم و لیسانس و 26 درصد زیر دیپلم و بالای فوق لیسانس بودند و از نظر نوع شغلی آنها 4/25 درصد محصل 2/19 دانشجو و 4/15 آزاد 5/11 کارمند (عمدتا بخش خصوصی) 17 درصد کارگر و بی کار بودند.

«مطابق گزارش ناجا، 88 درصد اولین سابقه دستگیری آنها بوده است و 7 درصد برای بار دوم دستگیر شده اند. در اين گزارش درباره ی دوستی با جنس مخالف آمده است: 52 دوستی با جنس مخالف داشتند، 33 درصد دوستی نداشتند و 15 درصد اظهاری نکردند و میانگین سن شروع دوستی 16 تا 17 سال بوده و کمترین سن شروع دوستی 8 سال و بیشترین تا 25 سال بوده است.

«در اين گزارش در رابطه با نحوه ی زندگي اين افراد آمده است:  39 درصد افرادی که دستگیر شده اند با دو والد خود زندگی می‌کردند و 18 درصد با یکی از والدین. 44 درصد اظهار نظر نکردند و همچنین 58 درصد والدین آنها نظارت زیاد و خیلی زیاد بر فرزندانشان داشتند و 24 درصد نظارت متوسط و 11 درصد کم و خیلی کم نظارت داشته و 7 درصد اظهار نشده است». (مقتبس از رجانيوز)

علی الله التکلان و ُهوالمُستعان فی جمع امور

8 جمادیُ الجولای سنه ی 2010 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

«از مسئولان وزارت علوم خواهش می كنم اساتيدی را كه در دانشگاه ها عقايد مذهبی جوانان را نشانه رفته اند از دانشگاه اخراج و يا بازنشسته كنند و در عوض اساتيد متعهد و وفادار به آرمان های انقلاب را جذب نمايند. سليمی».  

- مراتب به عرض رسید. فرمودند به قول عوام  don’t worry ,be happy، ترتیب همه ی اساتید را بعون الله دادند، برادر سلیمی!

 

«اين روزها اكثر مغازه ها برای تبليغ كالاهای خود از پوسترهای نامناسب زن و مرد استفاده می كنند. می خواستم سؤال كنم كه آيا قانون اداره ی اماكن عوض شده يا اين كه مسئول جديدی با تفكری مخالف قانون جاری به كار گمارده شده است كه با چنين پديده ناهنجاری برخورد ريشه ای نمی شود. عيسی پور- يك فرهنگی».

- هیچکدام برادر عيسی(ع) پور- انقلاب شده است!

«از دولت محترم، بويژه وزير بازرگانی، تقاضا می شود جلوی ورود بی رويه ی كالاهای چينی بويژه در بخش پوشاك را بگيرد كه كار ما توليدی های داخلی در آستانه ی ورشكستگی قرار دارد. با زحمات فراوان پوشاكی تهيه و به بازار عرضه می كنيم كه بلافاصله همان پوشاك منتها بی كيفيت تر ولی ارزانتر به مشتری ارايه و بازار ما را به كساد می كشاند. جمعي از توليدی های داخلی»

- در فرصتی که شنگول بودند به عرض رسید. با تبسمی ملیح فرمودند: سر خـُمّ می سلامت، شِکند اگر سبوئی - برادر تولیدی!

 

«هفته ی بزرگداشت مقام معلم را به جامعه فرهنگی كشور تبريك عرض كرده از تمامی فرهنگيان تقاضای مطالعه ی آثار گرانقدر علامه شهيد مطهری و حركت در مسير آرمان های والای اين شهيد والامقام را دارم. طاهری»

- مراتب به آگاهی فرهنگیان گرامی رسید. قدری حالشان گرفته شد و گفتند در هفته ی بزرگداشت خودمان هم باید برویم مهملات حضرات را بخوانیم؟!  اصلا ً این بزرگداشت ماست یا آن حضرت؟.. فدوی بی تقصیر است، برادر طاهری!»

 

«با توجه به هشدارهای مسئولين درباره ناتوی فرهنگی و هجوم فرهنگی اما متأسفانه می بينيم كه حتی در لوازم التحرير دانش آموزان كه به طور روزانه با آن ها در ارتباط هستند تصاوير نيمه عريان اكثر خواننده های زن به چشم می خورد. رضايی»

- درخواست شما عیناً به قول عوام  " فوروارد " شد. فرمودند لوازم التحریر مذکور را تا می خورند، شلاق بزنند، برادر رضائی!»

 

«چرا در شرايطی كه در كشورهای اروپايی، زنان و دختران محجبه از تحصيل محروم می شوند، در كشور اسلامی ما، در دانشگاه ها با بدحجاب ها هيچ برخوردی نمی شود؟ دزفولی از تهران».

- گنه کرد در غرب آهنگری / به تهران زدندی سر مسگری!

 

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630