بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

دوشنبه 10 خرداد  1389 ـ  31 مه 2010

 

حوزه های علمیه در بلاد اسلامی از یکدیگر تفکیک ناپذیرند

سروش مرتد است

از بیانیه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

کیهان چاپ تهران: اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن هشدار نسبت به توطئه جدید دشمنان نظام علیه حوزه های علمیه، سروش را مرتد اعلام کردند.

در بیانیه منتشر شده از سوی این جامعه آمده است: حوزه های علمیه بلاد اسلامی تفکیک ناپذیر بوده و مراجع تقلید قم و نجف پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه هستند. اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بررسی اظهارات جدید سروش مبنی بر ضرورت مهاجرت مراجع تقلید از حوزه های علمیه قم به نجف تصریح کردند دشمنان از نقش مهم و تاثیرگذار مراجع تقلید قم و نجف در جهان تشیع هراسان هستند.

مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کردند: سروش با تخطئه مبانی نظام اسلامی و ولایت فقیه ارتداد خود را بر همگان ثابت کرد و با همراهی اپوزیسیون خارج نشین در جهت سازماندهی فتنه 88 همدستی خود با سازمان اطلاعاتی سیا و موساد را به اثبات رساند بنابراین اظهارات اخیرش مبنی بر ضرورت مهاجرت مراجع قم به نجف در راستای اهداف شوم دشمنان نظام و به خاطر ترس از نقش تاثیرگذار مراجع قم و نجف در جهان تشیع می باشد لذا مراجع تقلید برای اظهارات این مرتد خارج نشین کوچکترین ارزشی قائل نبوده و توطئه های شوم دشمنان برای ایجاد شکاف و نفاق میان مراجع قم و نجف و مراجع عظام با نظام جمهوری اسلامی را در هم می شکنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی یکی از اعضای این جامعه در این خصوص گفت: سروش در اندازه ای نیست که برای مراجع تعیین تکلیف کند. سرویس های جاسوسی اطلاعاتی سیا و موساد ازنقش مهم و تاثیرگذار مراجع عظام تقلید در تاریخ سرزمین ایران و جهان تشیع نگرانند و درصدد تضعیف جایگاه پررنگ آنان هستند.

وی افزود: سروش که اعتقادی به مبانی دینی ندارد و تمام تلاشش پیچیدن نسخه های سکولار و اندیشه های غربی به عنوان ایدئولوژی اصلی جمهوری اسلامی بوده است در شأن و جایگاهی نیست که بخواهد برای مراجع عظام تقلید تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه سروش با فرار از کشور دچار توهم خود بزرگ بینی شده ادامه داد: کسی که از سازمان های خارجی برای فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی پول دریافت می کند کوچکتر از این است که بخواهد درباره مسائل داخلی نظام اسلامی به ویژه مسائل مربوط به اداره حوزه های علمیه و مراجع عظام اظهارنظرکند.

سلیمی با اشاره به اینکه سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی درصدد تخفیف جایگاه حوزه علمیه قم هستند گفت: به دلیل نقش مهم و تاثیرگذار حوزه علمیه قم در تاریخ این سرزمین جهان تشیع کشورهای غربی همواره بدنبال تضعیف جایگاه آن بوده اند و لذا اظهارنظر این نوکر خودفروخته در راستای اهداف دشمنان نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدیونس موسوی سرچشمه، یک عضو دیگر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: سروش با ادعاهای جدیدش به دره ارتداد سقوط کرده است. حوزه های علمیه بلاد اسلامی و مراجع عظام همگی در راستای حمایت از نظام تشیع مستقر در جهان اسلام و ولایت فقیه فعالیت می کنند و بنابراین هرگز از یکدیگر جدا نیستند.

او ضمن محکوم کردن اظهارات اخیر سروش مبنی بر ضرورت مهاجرت مراجع تقلید به نجف اشرف گفت: با توجه به اظهارنظرهای اخیر سروش درباره دین اسلام و ولی فقیه وی به دره ارتداد سقوط کرده است بنابراین اپوزیسیون خارج نشین همراه با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی حق اظهارنظر در امور کشور را ندارند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه در بلاد اسلامی از یکدیگر تفکیک ناپذیرند ادامه داد: حوزه های علمیه قم، نجف، شیراز و سایر بلاد اسلامی رسالت و هدف مشترکی داشته و از یکدیگر جدا نیستند و لذا مراجع تقلید هر جا که باشند پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه خواهند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اپوزیسیون های خارج نشین در حد و اندازه ای نیستند که به مراجع عظام خط مشی بدهند خاطرنشان کرد: این اظهارنظرها گنده گوئی بیش نیست لذا افرادی مثل وی نمی توانند از مراجع برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده ابزاری کنند.

 

 https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com