بازگشت به خانه

 

آرشيو

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

19 بهمن 1388 ـ 8 فوريه 2010

 

معنای هشدار!

واژه ی فوق که تیتر این مختصر است، معنا و مفهوم خودش را دارد از جمله :

-  کلمه ی امر؛ یعنی هوشیار باش (برای آگاهاندن و تنبیه به کار می رود) [فرهنگ عمید ج 2 ص 1970]

-  عمل، سخن، یا نشانه ای برای آگاه کردن کسی از خطر، اعلام خطر، اخطار ..[فرهنگ بزرگ سخن - ج8، ص 8351]

قصد فدوی از آوردن معانی مستدل فوق این نیست که بگوید خوانندگان محترم ِ ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل معنای واژه ی روشن بدیهی و پیش پا افتاده ی "هشدار" را،  معاذالله، نمی دانند. خیر، چنین نیست بلکه و باری که شهر شلوغ است و فدوی هم می خواست،  یواشکی اظهار فضلی بکند، شما ببخشیدش!

بهر روی شما خود، به معنا و تجربه، دریافته اید که هشدار یعنی چه. آنچه که فدوی اما می خواهد بگوید معرفی معنای آخوندی "هشدار" است که از جراید شریفه ی معتدل دارالخرافه نقل می شود، آنجا که حجي الاسلام محمد (ص) خاتمی،  پس از مزمزه و دورخیز فراوان، سرانجام دست از جان شیرین شسته و فرموده است:

«هشدار خاتمی به خامنه ای: خاتمی از خامنه ای خواست که رهبر همه ی مردم باشد

تو خود حدیث مفصل بخوان از این  "مهمل ". این بزرگوار البتـّه خطر بیشتری هم کرده و از ترورها و اعدام های مفصل و مستمری که از آغاز، به ویژه سال های 60 و 67 و همین دو روز پیش انجام شده به  " احیاناً"  یاد می کند ملاحظه کنید:

«خاتمی:  پاسخ اعتراضات مدنی “فشار، سرکوب، زندان و احیاناً اعدام” نیست!»

باری - فدوی ناگزیر است لطیفه ای را در این ارتباط که ایشان از اعلیحضرت العظما علی (ع) خامنه ای استدعا کرده است که رهبر همه ی مردم باشد! و حضرت امام (ل) آنرا در اوایل انقللاب شکوهمند آنگاه که در وطن سابق جلوس فرموده و  برای ُامت همیشه در صحنه ایراد کرد، در پی بیاورد:

«ميهمان زشتروئی وارد خانه ای شد. میزبان که کودکی در بغل داشت، در را گشود. کودک به محض رؤیت مهمان زشترو، شدید آً بنای گریستن گذاشت؛ آنقدر که میزبان، قادر به آرام کردن او نبود. تازه وارد زشترو در مقام کمک بر آمد و از میزبان خواست که اجازه دهد بلکه او کودک را آرام کند. میزبان که علت شیون کودک خود را دریافته بود، تعارف را یکسره کنار گذاشت و گفت: آقا این بچه از شما ترسیده است..!»

حکایت فوق را حضرت امام (ل) در مخالفت با ادامه ی حضور شاه در ایران ایراد فرمود که فدوی بر حسب وظیفه ی شرعی، عیناً به سیّد محمد (ص) خاتمی تحویل می دهد!..

و سرانجام این که، از خوانندگان محترم ضد انقلاب خواهشمند است که پاراگراف پایانی این مطلب را، اگر ممکن است، نخوانند، ممنون:

فدوی مباهی ست که از آغازی که حضرات گرامی معتدل، اعم از معمم یا مکلا، به خشت افتادند تا به امروز، حتا برای یک لحظه ی ناقابل هم، که یک ثانیه می شود، با طناب مشکوک و گزنده ی ایشان، ته چاه که سهل است، روی زمین صاف هم، نرفته و نمی رود!..

 

رونویسی

خر تو خر عجیبی ست و فدوی نمی داند که کی دارد از روی دست کی می نویسد ؟ لکن همینقدر بگوید که در لبیک به ندای رهبری که فرموده بود که اگر امت آب دستشان است زمین گذاشته و بیاری ایشان بشتابند، انجمن اسلامی پزشکان هم برای جوری جنس، تنقیه ی اسلامی را عجالتاً زمین گذاشته و  بر: «لزوم موضع گيري شفاف خواص جامعه و برخورد قاطع دستگاه قضايي با سران فتنه تاكيد كرد» !

 

چک بی محل

فدوی از دست و دلبازی برخی برادران حیرت کرده و لا محاله سر ِ همه جایش اسفناج سبز می شود! به دو فقره چک بی محل در این ارتباط توجه  کنید :

«خدایا! تو شاهد باش که برای چهار روز حکومت چه آبروئی از اسلام و انقلاب بردند. توبه کنید. مردم شما را می بخشند !..انقلاب را صاحبان قدرت به انحراف کشاندند نه مردم نجیب ایران که می خواهند این قطار از ریل خارج شده را به ریل باز گردانند» !

تو خود حدیث مفصل بخوان از این "  ُمهمل " !

 

سوء تفاهم

با آن که سال هاست از هجرت فدوی از مکه مُکرمه به مدینه ی منوره می گذرد!، امّا او هم چنان "وین میان خوش دست و پائی می زند"؛ یعنی هنوز، با اصرار در جهل مرکب خود بسر می برد. نمونه اگر بخواهید، فراوان، و در واقع، در حدّ شرمندگی است!... فدوی تازه ترین مدرک را، که به قول عوام   Fresh بوده و هنوز دارد از روی آن بخار بلند می شود!، به شرح زیر تقدیم می کند:

«مبانی و اصول آيت الله خمينی كه متكی به فقه و سنت شيعه است، ديگر كارآمد نيست»،

«قطع رابطه با آمريكا، خواسته تحميلی يك نفر بر كـّل مردم ايران است. دوران تك گويی به سر آمده است»،

«حكومت ولايی با حكومت جمهور در تعارض است»،

«نظريهء كشف در باب ولايت فقيه (ديدگاه امام خمينی) غيرعلمی و مخالف امنيـّت ملـّی است»،

«جامعه ولايی انحصارگر و مستبد است»،

«ولايت فقيه يعنی خودكامگی و توسعه سياسی نفی خودكامگی است»،

«نظريه عينيـت سياست و ديانت (ديدگاه امام خمينی و شهيد مدرس) زاييده افكار عاميانه و قديمی است»،

«امام خمينی و شهيد نواب صفوی خشونت گرا و كسروی و حكيمی زاده اصلاح طلب بوده اند»،

«ولايت فقيه همان ديكتاتوری صالحان است و نظام جمهوری به عنوان دستاورد بزرگ بشريت، بهترين راه برای جلوگيری از ديكتاتوری است...»

حال از شما خوانندگان گرامی ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل چه پنهان که فدوی شدیداً ذوق کرد و پنداشت که سرانجام، و پیش از آن که به تیر غیب گرفتار شود، سقوط اعلیضرت العُظما سید علی (ع) را نیز به چشم خود دیده است ، باری....

مطلب استثنائاً معنی دار فوق را فدوی، از کیهان اسلامی  چاپ دارالخرافه نقل کرد و بی اندکی تأمل پنداشت که برادر حسین (ع) شریعتمداری سرانجام، سر عقل آمده تغییر سنخیّت داده، و بر آن شده است که تتمه عمر شریف را  به جای زیر زمین، روی زمین طی کند! لکن هیهات من الذله!.. یعنی، منظور کیهان اسلامی چاپ دارالخرافه از نقل مطالب فوق، فقط کوبیدن جناح رقیب و متهم کردن آن به خروج از خط مالروی حضرت امام (ل) بوده و فدوی طبق معمول، گز نکرده پاره کرده است!

علی الله التکلان و هوالمستعان فی جمع امور

6  فوریة المذبذب سنه ی 2010 ترسا ئی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630