|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال سوم ـ شماره 741 ـ جمعه 27 آذر 1388 ـ 18 دسامبر 2009 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
کاری از نستور رخشانی (خاور)
روح الله حسينيان، نمايندهء تهران در مجلس اسلامی، در تجمع هواداران دولت در حرم بنيانگذارنظام، طی سخنانی که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده است، گفت: «آقای هاشمی تو خائنی، تو بارها در فتنهء اخير به مقام معظم رهبری خيانت کردی و رهبری از تو حمايت کرد اما تو کينهء خود را در مشهد نشان دادی و گفتی که اگر مردم رهبری را نخواهند بايد برود. اما در واقع مردم تو را نمیخواهند و اين را بارها با شعارهای خود نشان دادهاند... خاتمی هم ضعيفتر، پستتر، کوچکتر و حقيرتر از آن است که اين امت حزبالله و دانشجويان بيدار بخواهند با يک چنين شخص حقيری که چشمش به دست غرب است، مقابله کنند... موسوی هم کوچکتر از آن است که امت حزبالله و نظام بخواهد با آن مقابله کند». او همچنين خطاب به هواداران جنبش سبز گفت: «خاک بر سر شما که از صدام هم پست تر هستيد».
بميرم برای شما آقای رفسنجانی. بد جوری دارند شما را از اريکه ی قدرت به زير می کشند. من که دلم برای شما کباب می شود. همان طور که امروز دلم برای امام خمينی کباب می شود. می گويند ما ملتی هستيم که حافظه ی تاريخی نداريم. گور بابای حافظه ی تاريخی. ما حافظه ی تاريخی می خواهيم چه کار. امروز را بايد دريابيم و آن چه امروز به نفع ماست بايد بگوييم. به ما چه که شما مثلا سی سال پيش يا بيست و پنج سال پيش يا بيست سال پيش چه کرده ايد. به ما چه که شما در گذشته عاليجناب سرخ پوش بوده ايد.
================ تمسک به آيت الله خمينی؛ هزينه هایی که افزایش می یابد يک نکته از هم اکنون روشن است: حاکميت در صدد افزايش هزينه های اعتراض است، اما در عین حال ناخواسته خود نيز در موقعيتی قرار گرفته که با بهره جستن از تمامی ذخيره ها و پشتوانه های ايدئولوژيک، ارزشی و مشروعيت ساز خود، تثبيت موقعيت و تدوام رويکردهای خود را پرهزينه تر از هر زمان ديگر کرده است. از هنگام آغاز اعتراضات، هم دامنه اعتراض ها و هم هزينه حاکميت در برخورد با معترضان به طور پيوسته افزايش يافته است... به اين ترتيب، بحرانی که می توانست حد اکثر در حد رييس جمهوری مهار شود، اکنون به بالاترين مرجع قدرت در کشور رسيده است. >>> ================ ادعای این که دانشجویان تصویر خمینی را پاره کرده و به آتش کشیده اند، واهی و غیرواقعی ست، چرا که دانشجو یان نه با تصویر خمینی که با اندیشه ی ارتجاعی و جنایت آفرین خمینیسم کار داشته و دارند. دانشجویان اندیشه و کردار رای که حکومت خون و جنون را بنا نهاد، بر نمی تابند؛ اندیشه و کرداری که مرتکب جنایت، آن هم در حد جنایت علیه بشریت، شده است. دانشجویان اندیشه و کرداری را بر نمی تابند که مسبب بی آبرویی مردم میهن شان و ویرانی سرزمین شان شده است. نه فقط دانشجویان، حتی بازماندگان هزاران قربانی ِ این آیت الله نه با تصویر قاتل جگرگوشه های شان، که با اندیشه و کرداری که جنایت و جهل دستاورد آن است، در گیرند. در اين ميان، معرکه گیری و تعزیه خوانی و سینه زنی زیر ِ تصویر پاره پاره ی خمینی از سوی حکومت گران اسلامی و عوام حزب الهی قابل فهم است اما معرگیری برای تطهیر این آیت الله از سوی برخی که خود را "آزادیخواه و دموکرات و مدافع حقوق بشر" معرفی می کنند، تلخ و دردناک است. >>> ================ ناشیگری ِ صدا و سیمای ولایت مطلقه فقیه در کارگردانی و اجرای نمایش رسوای پاره کردن عکس آیت الله خمینی چنان آشکار است که نیاز به اثبات ندارد. تنها به یادآوری این نکته بسنده می کنم که یکی از صفت های بارز رستاخیز مردم ایران که در شعارهایش بخوبی بازتاب یافته، رک گویی و صراحت لهجه است. در شش ماه گذشته و بویژه هفته های اخیر، مردم بارها و بارها با صراحت مخالفت خود با سیّدعلی خامنه ای و اصل ولایت فقیه را در شعارهایی چون: "خامنه ای قاتله / ولایتش باطله" ، "مرگ بر خامنه ای" ، "مرگ بر اصل ولایت فقیه" و... ابراز داشته اند و اگر ضروری می دیدند پروایی نداشتند که پای آیت الله خمینی را نیز به میان بکشند. >>> ================ غارت بی صدامنيرو روانی پورعکس ها از کجا آمده بودند؟ از عکاس خانه های به غارت رفته و قبرستان های قدیمی. همهء کسانی که سال اول انقلاب در تهران بودند به یاد می آورند که چطور، به بهانهء مبارزه با فساد، مردم تحریک شده همراه با ماموران استخدام شده به عکاس خانه ها هجوم بردند و همه چیز را غارت کردند .برنامه در واقع مبارزه با فساد نبود، گردانندگان اصلی این حرکت عکس کم داشتند. عکس هایی که به در و دیوار بچسپانند و آنها را به مردم احساساتی شده به عنوان شهید قالب کنند؛ عکس های روی قبرهای قدیمی، قدیمی بودند و نگاه که می کردی می دیدی که از روزگار ژست گرفتن جلوی دوربین شان سال ها گذشته است... >>>
================
|
سيل هم با يک قطره باران آغاز می شود...
نگــــــــــــــــاه نــــــــــــــــــــدا
يک رباعی از م. سحر
امــّیــــد بــــه گــام ِ داد خــواهـــت دارد در بازی شطرنج، فقط بازيگری ناشی و بی اطلاع از قواعد بازی، و يا يک بازيگر مستأصل و قرار گرفته در آستانهء شکست، با کشاندن «شاه مهره» ی خود بوسط صفحه، بازی را ادامه می دهد؛ يعنی مهرهء شاهش را از پشت صف پياده ها ـ اگر باقی مانده باشند ـ بيرون می کشد و به ميان صحنهء نبرد می آورد تا به مدد حرکت های آن، حريف را بمخاطره بياندازد؛ حال آنکه در هر حرکت آن مهره که به خطر می افتد خود «شاه» است. بنظر من، ماجرای آتش زده شدن تصوير خمينی درست مشابه يک چنين حرکت ناشيانه ای در شطرنج است... >>>
عکس خمينی و در دام واکنشگرايی رژيم افتادن يکی از اهداف مهمِ دامی که امروز پهن شده، اين است که نيروهای محرکه سياسی و نيز رهبران جنبش، با هواداری از آيه الله خمينی و هواخواهی جنبش از راه و رسم آيه الله خمينی، به واکنش وادار شوند و با فراخوانی جنبش در طرفداری از آيه الله خمينی و برافراشته کردن نام و ياد و عکس او، محتوای جنبش را نه تنها از نقد گذشته بازدارند، بلکه عناصر فکری و فرهنگی و نيروی محرکه جنبش را به جايی پيوند دهند که فاقد عناصر آزادی و نوانديشی است. بديهی است، وقتی جنبش سياسی مردم ايران به جای پيوند جستن با رهبران آزادی و نوانديشی، با رهبرانی پيوند بجويد که فاقد انديشه آزادی و نوانديشی بودند، راه شکست آن از هم اکنون طراحی و به اجرا گذاشته شده است. >>>
دعوای عکس را به فرومايگان بگذاريد برگرفته از فيس بوک حشمت طبرزدي دوستان، از قول من بگویید که اصلاً برایم مهم نیست که عکس خمینی را پاره کردند. پس از 6 ماه مبارزه قرار است مجوز بگیرند برای دفاع از عکس خمینی!؟ اگر حکومت هم شیطنت کند و با راهپیمایی موافت کند چه آبروئی از ملت ایران خواهد رفت. در دنیا اعلام خواهند کرد مردم ایران امدند در تظاهرات تا از عکس خمینی دفاع کنند. از دفاع از رای مردم و محکومیت تجاوز تا حمایت از عکس خمینی!؟ به راستی که حکومت چه موذیانه بازی را راه انداخت. درخواست راهپیمایی کنند برای دفاع از خون شهدا و هتک پسران و دختران در کهریزک؟ به نظر من اصلاح طلب ها به نحوی با دیکتاتور، هماهنگ می شوند تا جنبش را به چارچوب حکومت بکشانند. این ها را می نویسم که روزی در تاریخ بیاید که کسانی هم بودند که شجاعت مخالفت با این مزخرفات را داشتند. کسانی که هنوز در بند به قول مزخرف خودشان هتک حرمت عکس خمینی اند قرار است به کدام دموکراسی رهنمونمان کنند؟ از فردا جنبش دانشجویی باید راه بیفتد و مجوز بگیرد برای محکوم کردن هتک حرمت کنندگان عکس خمینی؟ می گویند بهانه ی خوبی است برای اعتراضات. آیا این توجیه خوبی است؟ آیا ما ملتی هستیم که لیاقتمان این است که برای پاره شدن یا پاره نشدن عکس راهپیمایی کنیم؟ فردا ممکن است طرفداران خامنه ای بگویند به گور خمینی اهانت شده است باید راهپیمایی راه بیندازیم؟ آخوند ها که مدعی هستند شخصیت پرست نیستند در بند پاره شدن عکس مانده اند؛ ما چی؟ من در عمرم یک بار گول خوردم و دیگر نمی خواهم گول بخورم. دعوای عکس را باید به فرومایگان واگذار کرد.نباید ما را از اهداف خود منحرف کنند. سی سال پیش عکس خمینی را در ماه دیدیم و امروز برای پاره شدنش عزا گرفتیم. این ها را می نویسم تا اعلام کنم که ما تا این اندازه سطحی نگر نیستیم. یک جنبش اصیل برای پاره شدن یا پاره نشدن یک عکس اهمیتی قایل نیست. آیا بازداشت توکلی ها مهم تر است یا پاره شدن عکس خمینی؟ جنبش دموکراسی خواهی ملت ایران، برای پاره شدن عکس خمینی اهمیتی قایل نیست. برای خون ندا ها ارزش قایل است. با پاره شدن عکس خمینی یا بدون پاره شدن عکس خمینی، جنبش ادامه دارد.
اين مطلب را از کيهان چاپ تهران نقل می کنيم که فريبکارانه نشريهء ما را «کاملاً الحادی» می خواند. توجه کنيد که الحاد به معنی انکار خدا و ايمان نداشتن به وجود عالم غيب است و نه انکار خامنه ای و حکومت آخوندی. و ما در اين نشريه با خدا کاری نداريم و آزادی داشتن همه گونه عقايد را در يک سيستم سکولار (غيرمذهبی و نه ضد مذهبی) تبليغ می کنيم اما حتماً با خامنه ای و رژيمش کار داريم و مبلغ فکر لزوم سرنگونی حکومت آخوندی هستيم. در ضمن، منتشر کردن مقالات ديگران لزوماً اعلام موضع از جانب ما نيست و بيشتر در راستای نشان دادن تنوع عقايد بر حول يک موضوع خاص است (که البته همگی ضد حکومت اسلامی اند). اما از آنجا که در کيهان همه بايد مثل سردبير فکر کنند و بنويسند تصور آن است که نشريان آزاديخواه نيز به همين سياق عمل می کنند: کافر همه را به کيش خود پندارد...
کيهان ـ خبر ويژه: قرار بود حجاب را براندازيم يا اينكه مردها هم محجبه شوند؟! خشم فزايندهء ملت قدرشناس عليه جسارت به حضرت امام خميني و واكنش از سر اضطرار سران فتنه به اين جسارت، موجب سرسام در ميان جريان هاي ضد انقلاب مقيم خارج كه طي چند ماه اخير از «جنبش سبز» حمايت كرده اند، شده است. سايت سكولاريسم نو، كه داراي مشي كاملاً الحادي است در مقاله اي به قلم «مهرنوش- م» از عناصر كمونيست مقيم آلمان، با ابراز خشم نسبت به واكنش هاي اخير مي نويسد: «پاره كردن عكس خميني تازه اولين گام عليه مقدسات جمهوري اسلامي بود و بعد از آن بايد سراغ حجاب رفت. موسوي و خاتمي ماجراي اخير [پاره كردن تصوير حضرت امام] را مشكوك خوانده و عجز و لابه مي كنند! نگاهشان كنيد! از موسوي تا خاتمي بزدل، از كروبي تا مهاجراني، از سازگارا تا مخملباف و بقيه ترجيح مي دهند پاره كنندگان عكس خميني را مشكوك بنامند». اين ماركسيست سرگردان سپس به ماجراي روسري سر كردن برخي عناصر حامي فتنه در خارج از كشور (به عنوان حمايت از مجيد- ت، يكي از اغتشاشگراني كه چادر و روسري سر كرد تا با لباس مبدل از صحنه متواري شود) اشاره مي كند و مي نويسد: «مسخره است. قرار است با حجاب مبارزه شود. آن وقت اين دلقك هاي سبزپوش، روسري پوش شده اند! اگر ديروز، يا روسري يا توسري بود، امروز صداي آمريكاها، بي بي سي ها، سبزها، دوم خردادي ها، همان را تحميل مي كنند. حالا صداي آمريكا و بي بي سي و سبزها جنبش مردان محجبه راه انداخته اند. بايد به حكومت و سمبل هايش تعرض كرد نه اينكه آن سمبل را روي دست بلند كرد. مردي كه داوطلبانه حجاب سر مي كند رسماً جلوي جنبش ايستاده است. كسي كه تلاش مي كند الله و اكبر توي دهن مردم بيندازد و با داشتن سبيل، حجاب هم سر مي كند، رسماً و علناً مقابل جنبش سنگر گرفته است. جنبش مردان محجبه طرفدار موسوي يك جريان عميقاً ارتجاعي است». سكولاريسم نو در پايان اين نوشتار خشم آلود نوشت: «با اين رفتارها، همهء آنها كه ساكتند يا دفاع مي كنند اين حب را قورت داده اند كه سرنوشت جنبش گويا به دلقلك بازي موسوي بستگي دارد و گويا بايد با او راه آمد».
پيشينهء قانون گرائی و سکولاريسم در ايران (بخش سوم از رسالهء «سکولاريسم...») از اخلاق بدور خواهد بود اگر اين راستی را ناديده انگاريم که قدرت ملايان در آن روزگار آن اندازه زياد بود که حتا خود ناصرالدين شاه ِ قَدرقدرت هم به سختی از آنها می ترسيد، چه رسد به مستشارالدوله ی طفلک (نويسندهء رساله ی «يک کلمه»)... اما البته اين احتمال هم هست که او نيز همين درد بی درمانی را داشته که امروز کسانی که خود را «ملی ـ مذهبی» می خوانند از آن در عذاب هستند. هر چه هم تلاش می کنند باز قادر به رها ساختن گريبان خود از دست موهومات و خرافات نيستند. همچنان که ملا فکلی های امروز ما هم دچار همين تناقض هستند. زيرا ايشان از برون بسيار مدرن می نمايند و پيوسته هم از دموکراسی و حقوق بشر و سکولاريسم دم می زنند، ليکن همچنان در بحث های کاملا علمی و متکی بر منطق، ناخودآگاه از ملاها و احاديث استدلال می آورند. چه که در درون، هنوز هم در اسارت اوهام مذهبی هستند. ولو که هر شب هم يک بطر ويسکی بنوشند. >>>
بخش سوم از مقالهء «تاکتیک های تغییر و آرمان تغییر» مسلماً در خصوص جنبش های اجتماعی نمی توان گفت که یک باره زاده شده اند به خصوص اینکه اگر جنبش اجتماعی دارای بیشترین مشخصه سیاسی نیز باشد.در واقع جنبش های سیاسی محصول سالها ودهه ها کار روشنفکری در یک جامعه هستند که در نهایت در برهه ای از زمان که امکان تبلور داشته باشند خود را عرضه میکنند.در اینجا تفاوتی که کشور ما با بسیاری از کشورهای غربی می کند در عنصری است که می توان آن را عنصر" غافلگیرانه" یا غافلگیری سیاسی نامید. این مشکل تاریخی کشورهایی مثل ایران است از آن جهت که کنشگران سیاسی در حوزهء عمومی جامعه هیچ گاه به وسیله دولت ها اجازه تبلور و خودنمایی نداشته اند .آنها همواره مجبور بوده اند در اعماق جامعه، در فضایی کاملا کم اثر، به گفتمان سیاسی بپردازند... >>>
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 739 ـ چهار شنبه 25 آذر 1388 ـ 16 دسامبر 2009
از ميرزاده عشقی تا مجيد توکلیها
بعد از عکس خمینی، نوبت به آتش کشیدن حجاب است!
افزايش شديد ازدواج موقت در تهران و دیگر شهرها
زنان سبزپوش علیه نظامیان جوشن پوش
اسلام، آزادي هاى مدنى زنان، و قتل هاى ناموسى
شماره 738 ـ سه شنبه 24 آذر 1388 ـ 15 دسامبر 2009
برنامه ريزی برای شستشوی مغزی در دانشگاه ها
شاعر، نويسنده و فعال قديمی فرهنگی
گوگوش و سروش و همجنس بازها با سبزها هستند! مخالفان سکولاريسم و تحجر با جنبش دانشجوئی!
ترجمه هفتگی کتاب «ترک های امروز» فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980) قسمت پنجم ـ کودتا و برآمدن مذهبی ها
شماره 737 ـ دو شنبه 23 آذر 1388 ـ 14 دسامبر 2009
چگونگی محاکمهء جنایات جمهوری اسلامی
دربارهء مغلطه ای به نام روشنفکر دینی
آیا از نظر اسلام، غیر مسلمانان «نجس» هستند؟
دولتی گرفتار قطع مغز، به دنبال درمان قطع نخاع! يکی از پزشکان بيمارستان امام خمينی
شماره 736 ـ يک شنبه 22 آذر 1388 ـ 13 دسامبر 2009
آخرين کشف آيتالله نوري همداني، در پی سبز شدن رهبر:
تضعيف حقوق بشر خيانت به بشريت استبه مناسبت سالگرد امضای اعلاميه حقوق بشرشکوه ميرزادگی
ما که می گفتیم این اختلافات نه تنها جدی ست بلکه بر سر مشروطه و مشروعه است
ولی فقیه قبلی، تازه ترین سوراخ فرار ولی فقیه فعلی
نامهء بنياد ميراث پاسارگاد به رييس موزه بريتانيا در مورد فرستادن منشور کورش بزرگ به ايران
شماره 735 ـ شنبه 21 آذر 1388 ـ 12 دسامبر 2009
در آستانهء محرم: درسی که باید از جنبش 16 آذر آموخت
روزنامه نگاری در بزرگ ترین زندان روزنامه نگاران جهان
ريشه های اطلاعاتی کودتای اخير خامنه ای
پذيرش هزینه های آقای احمدی نژاد، چرا؟
مبانی دینی و اعتقادی دو خط قرمز ما هستند جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت ارشاد
|
================ ================ ================ ================ ================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== ===========
مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |