بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان    |   پيوند به آثار کورش زعيم در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/09/5.Saturday/090509-Touraj-Zaim-Hunger-Strike.htm

شنبه 14 شهريور 1388 ـ  5 سپتامبر 2009

 

اعتصاب تورج زعيم در سانفرانسيسکو

برای اعلام همبستگی با زندانيان سياسی در ايران

در تظاهرات ايرانيان سانفرانسيسکو، که جريان آن بوسيله رسانه های ملی و سراسری گزارش می شد، تقريباً در همهء گزارش ها يک چهره حضوری شاخص داشت، به نام تورج زعيم، پسر کورش زعيم، مهمترين زندانی سکولار ايران.

تورج، 22 سال پيش، هنگامی که پدرش در زندان بود، بهمراه مادر آمريکائی و بردارش از راه کردستان و ترکيه از ايران گريخته و به آمريکا آمدند. کورش زعيم، پس از آزادی از زندان متوجه رفتن اعضاء خانواده اش شد اما تصميم گرفت که در ايران بماند و به فعاليت های علنی خود بعنوان يک عضو جبههء ملی ايران و يک ناراضی سياسی سکولار ادامه دهد. (شرح ماجرا را از زبان کورش زعيم در اينجا مطالعه کنيد>>>>)

1357 ـ کورش زعيم، با فرزندانش تورج و بيژن

يک هفته پس از انتخابان 22 خرداد ماه اخير، با اينکه کورش زعيم از قبل اعلام کرده بود که در آن شرکت نمی کند، مأموران در ساعت چهار صبح به خانه اش ريخته و او را با خود به زندان مخوف اوين برده و در سلول انفرادی حبس کردند.

اين حادثهء تورج زعيم را که در سانفرانسيسکو زندگی کرده و در زمينهء موسيقی «هيپ هاپ» فعاليت دارد، مصمم ساخت تا در حد توان خود در مطرح ساختن مشکل زندانيان سياسی در ايران اقدام کند، و اين تصميم، او را به جمع معترضين ايرانی مقيم سانفرانسيسکو کشاند که در جلوی ساختمان فرمانداری اين شهر اجتماع کرده بودند. در آن روز تقريباً همهء رسانه ها با او گفتگو داشتند که برخی از اين گفتگوها را می توانيد در پيوندها زير مشاهده کنيد.

CBS 5:  http://cbs5.com/video/?id=53252@kpix.dayport.com
NBC/KNTV:  http://www.youtube.com/watch?v=7-TN-uWPYfo
ABC/KGO TV:  http://abclocal.go.com/kgo/story?section=news/local/san_francisco&id=6933163
FOX/KTVU:  http://www.ktvu.com/news/20179453/detail.html

 

اکنون تورج زعيم اعلام داشته که قصد دارد برای متوجه کردن افکار عمومی به وضعيت بد زندانيان سياسی در ايران دست به يک اعتصاب غذای 14 روزه بزند و در پايان آن برای ايراد سخنرانی در جمع ايرانيانی که برای اعتراض به ورود احمدی نژاد در نيويورک جمع می شوند به اين شهر برود. او در اين مورد به دوستان خود ای-ميلی زده که ترجمهء آن در اينجا می آيد:

          «من قصد دارم برای خواستاری انجام اصلاحات دموکراتيک و برقراری حقوق بشر در ايران دست به يک اعتصاب غذای 14 روزه بزنم. آغاز اين اعتصاب را آقای راس ميرکريمی، ناظر منطقه ای فرمانداری سانفرانسيسکو، بر روی پله های ساختمان فرمانداری در خيابان «پولک» در ظهر سه شنبه هشتم سپتامبر، طی برگزاری يک جلسهء مطبوعاتی اعلام خواهد کرد. در اين مراسم سخنرانان ديگری هم شرکت خواهند داشت که نامشان متعاقباً اعلام می شود.

          بلافاصله پس از اين جلسه، اعتصاب غذای من در کنج جنوب غربی ساختمان فرمانداری (در تقاطع خيابان های پولک و گرو) آغاز می شود. اين اعتصاب چهارده روز بعد، در آخر روز سه شنبه 22 سپتامبر، به پايان می رسد و من از آنجا عازم نيويورک خواهم شد تا در گردهمائی مقابل ساختمان سازمان ملل سخنرانی کنم. از همگان دعوت می کنم که در جريان اعتصاب غذا به من سر زده و در مراقبه و دعا و شمع افروزی ها شرکت کنند. جريانات مربوط به اين اعتصاب غذا در يک وبلاگ به آدرس زير مرتباً منعکس خواهد شد:

www.CaspianVoice.org

اين برنامه ها با کمک مالی سخاوتمندانهء برخی از دوستان آغاز شده است که همينجا از آنها تشکر می کنم، اما هنوز برای ساير فعاليت ها و سفر به نيويورک به 6500 دلار بيشتر نياز دارم. اگر می خواهيد در اين زمينه کمکم کنيد لطفاً با ای ميل زير تماس بگيريد:

Donations@Turaj.com

بلافاصله آدرس پيوندی که با آن می توانيد با امنيت کامل کمک خود را به دست من برسانيد برايتان ای ميل خواهد شد.

اين اعتصاب غذا بمنظور نشان دادن همبستگی با کسانی انجام می شود که خواستار برگزاری انتخابات آزاد و برقراری حقوق بشر در ايران اند؛ حقوقی که شامل ممنوعيت زندانی کردن بدون دليل و يا بر اساس دلايل ساختگی نيز می شود.

turajz@gmail.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630