بازگشت به خانه

 

آرشيو

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

30 شهريور 1388 ـ 21 سپتامبر 2009

 

نقض غرض

وزارت آموزش و پرورش  جمهوری شدیداً اسلامی، در پاسخ به مطلبی  در خصوص کانون زبان ایرانی  اعلام داشته  است که در فلان  مجموعهء آموزش زبان، "ملاحظه ی کافی در خصوص مسائل فرهنگی صورت گرفته در موردی که نام خلیج آمده با قید الخلیج  الفارسی! ذکر گردیده است".

فدوی که از واژه ی زمخت و لایتچسبک "الخلیج الفارس" همان احساس  خلیج عربی و بلکه  بدتر را دارد، شما چطور؟

 

چه عجب!

پژوهش های  طاقت فرسای فدوی  سرانجام ببار نشست و به مدرک  محکمی  دست یافت که برخلاف  شیوه ی مرضیه که زن باید شهید و یا دست کم وجه المصالحه  می شد، این بار مرد آماج حمله ی مومنین، رضوان الله علیهم اجمعین، قرار گرفته است.

در پلاکاردی پارچه ای که در میدان انقلاب اصفهان  و البته  نصف جهان نصب شده است خواندیم:

«هر زنی که خود را بیاراید و خوشبو کند و از منزل خارج شود...»

پیش از این، تا اینجای  جمله که می رسیدیم معمولا  روی زن باید نفت می ریختیم و کبریت  راهم می کشیدیم! لکن حالا مترقی شده و جمله را اینگونه ادامه می دهیم:

«...و شوهرش به این کار راضی باشد، خداوند برای هر قدمی  که زن بر می دارد، بر شوهرش خانه ای در دوزخ بنا خواهد کرد!»

این، بقول عوام، Offer ، تا آنجا که فدوی می داند برای مدت محدودی است و فلّذا بانوان محترم، بویژه  آنان که نمی خواهند بهر دلیلی سر به تن شوهران محترمشان باشد، هنگام خروج از منزل، تا می توانند خود را آراسته و معطر کنند. در اینصورت مطابق حدیث معتبر فوق، شوهر مربوطه فی الفور راهی جهنم و بیدرنگ «بار ب کیو» خواهد شد. پس بشتابید که فی التأخیر آفات.

 

غلط املایی

برادران هم مثل سایر موجودات، گاه مرتکب  غلط املایی می شوند. به مطلبی که برادر علی (ع) مردانی که از متخصصین برجسته ی پیوند "گودرز" و "شقایق" در جمهوری اسلامی شکوهمندمان است مرقوم داشته، توجه کنید:

«بعنوان یک هموطن از 200 نماینده ای که از مواضع ریاست محترم جمهوری در سازمان ملل تقدیر کرده بودند  متشکرم. خداوند جزای  خیر به آنها عطا کند». (پایان نقل قول)

فدوی هرگز معلم سخت گیری نبوده و بقول خاج پرستان به شما Hard Time نمی دهد برادر علی (ع) مردانی. کاملاً پیداست که شما در ذهن تان  در بدر بدنبال  جمع "موعظه" که "مواعظ" می شود می گشتید که بجای آن "مواضع" بخاطرتان آمده است. بنابراین نمره ی شما با احتساب یک غلط 19 می شود، برادر علی (ع) مردان خانِ «کلفت خانه ز دستت به امان!»

 

فمنيسم خرکی

فدوی اغلب از ظرافت طبع و نظر برخی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی، بغایت لذت می برد. اینگونه فرمایشات خردمندانه  و گهربار، گاه از حوزه ی علوم نظری خارج و به حیطه ی علوم تجربی نزدیک می شود. این معنی، از شکایت شهروندی که  در پی می آید، به راحتی قابل تشخیص  است:

«اسلام مظهر فرهنگ و ادب است!.. تعجب می کنم امام جمعه ی یک شهر در نطق خود می گوید آنهایی که حجاب رعایت نمی کنند مثل الاغ های بی پالان هستند»! (پایان نقل قول)

به بخش نخست شکوائیه ی فوق که نشر اکاذیب  است، عجالتا کاری نداریم و می رویم سراغ افاضات  حجت الاسلام والمسلمین علی (ع) برهان، امام جمعه ی محترم مهریز، که مهملاتِ فوق از او صادر شده است. برپایه ی فرمایشات  ایشان، عکس قضیه نیز ثابت  است یعنی، آنانکه  حجاب را رعایت می کنند، الاغ های پالان دار هستند!... دسته ی اخیر اگر اعتراضی دارند، بروند تحت الحنک  شیخ را بگیرند، فدوی شدیدا  بی تقصیر است.

باری؛ شهروند خجالتی  ما که بقول حضرات به اقرب احتمال باید زن باشد، رویش نشده که بخش های دیگری از فرمایشات  این سفیه عالیقدر  را که مبالغی "اروتیک" نیز هست، ذکر کند. این قصور ایشان را، فدوی البته  بشرح زیر جبران می کند:

«انسان آدم بی حجاب  را مانند الاغ لخت و بی پابالان یکبار ببیند چشمانش سیر می شود و دیگر وسوسه نمی شود!.. و شماها الاغ بی پالان ندیده اید! که حتما  دیده اید و در زمان شاه زنان بی حجاب زیاد بودند ولی جلب توجه نمی کردند! ولی هم اکنون زنان بد حجاب که مانند الاغ های بی پالان هستند درجامعه فراوانند و خودنمایی می کنند...»! (پایان نقل قول)

و اما علت و انگیزه ی ارادت برادران به چهارپایان عموماً و الاغ خصوصاً، چندان روشن است که فدوی  نیازی به نقل  نمونه های آن نمی بیند و خوانندگان گرامی  را به مرور آثار و آراء حضرات در این باب ارجاع می دهد.

همانطور که ملاحظه می شود، علاقه ی فراوان حجت الاسلام و المسلمین برهان به الاغ بی پالان از خلال فرمایشات  ایشان کاملا پیداست. بی سببی نیست  که مصرف الاغ در جامعه ی اسلامی شکوهمند ما  تا این حد بالاست. به آگهی دولتی زیر نگاه کنید:

«آگهی مناقصه: شرکت باغ وحش تهران در نظر دارد خرید 900 راس الاغ مورد نیاز سالانه ی خود را(!) از طریق مناقصهء عمومی  و تحویل تدریجی (لزوماً 25 راس در هفته)! خریداری نماید. متقاضیان می توانندجهت  دریافت برگ شرایط از تاریخ نشر آگهی  به مدت 10 روز به امور اداری واقع در اتوبان تهران – کرج داخل چارک ارم مراجعه فرمایند».

البته  علاقه ی دولت خدمتگزار، و در رأس آن برادر احمدی نژاد، به استناد خبر زیر که برگرفته  از جراید دارالخرافه است، منحصر و محدود به "الاغ" نیست:

«روزنامه ی انگلیسی ساندی تایمز نوشته است ایران از یک دلال تانزانیایی 25 میمون خریده است»!

حسن ختام این مقال، پرداختی ظریف وهنرمندانه است از آغازگر طنز سیاسی ایران عبید زاکانی، در پیوند با علاقه و الفت دیرینه ی حضرات به "الاغ بی پالان"!

«حکايت: پسر خطیب دهی بامداد در پایگاه رفت. پدر را دید که خر می گ.... پنداشت  همه روز چنان می کند. روز جمعه پدرش بر سر منبر خطبه می خواند. پسر بر در مسجد رفت و گفت بابا خر را  می گ... یا به صحرا برم؟!»

زیاده عرضی نیست.

زیاده جسارت است

الاحقر – فدوی

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630