بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان    |   پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/08/20.Thursday/..............................................htm

سه شنبه 24 شهريور 1388 ـ  15 سپتامبر 2009

 

سایت «سکولاریسم نو» میکروفونی برای اندیشه های نو یا کهنه!؟

م- جهانگیر

jahangiraj@yahoo.com

در سایت "سکولاریسم نو" به سردبیری آقای اسماعیل نوری علا مطلبی از آقای رضا پهلوی زیر عنوان: «استفتاء از روحانیون ایران!؟» درج شده است. من قصد ندارم مقاله ی رضا پهلوی را نقد کنم. فقط می خواهم بدانم چرا سایت "سکولاریسم نو" جولانگاه هواداران استبداد شده است؟

در آغاز مایلم تاریخِ مختصری از نظام پادشاهی بطوراعم و حکومت خانواده ی پهلوی بطور اخص را به آگاهیِ آقای اسماعیل نوری علا برسانم.

 

تراژدی قدرت دراخلاق پادشاهان ایران

دکترمحمد امین ریاحی درکتاب گُلگشت درشعرواندیشه ی حافظ می گوید: «شاه اسماعیل در آغاز حکومت خود 20 هزار نفر را در تبریز بدین خاطرکه مانند او فکر نمی کردند از بین بُرد». نصراله فلسفی در کتاب خود بنام «زندگی شاه عباس اول» می گوید: «شاه عباس پسر بزرگ خود، صفی میرزا، را به بهانه شک و تردید به قتل رساند و دو پسر دیگر را کور کرد». «بفرمان شاه اسماعیل دوم تمام شاهزادگان صفوی را از کوچک و بزرگ کشتند. او همواره متهم به بد رفتاری نسبت به فرزندان خود بود». سعید نفیسی در کتاب «تاریخ اجتماعی- سیاسی در دورهء معاصر» می گوید: «شاه صفوی دستورداد عموهایِ کور خود را از قلعه ی الموت به پائین پرتاب کردند. او در دوران حکومت 13سالهء خود بسیاری از مردان و سردارانِ نامی ایران را به اتهام واهی سربرید.حتی به زن و مادرخود نیز رحم نکرد». «ناصرالدین شاه قاجار فرمان داد تا رگ های دست نخست وزیر آزادیخواه و سیاست مدار توانا، یعنی امیر کبیر، را بزنند تا با مرگی دلخراش به زندگیش پایان داده شود».

از آقای نوری علا می پرسم آیا استبداد رضا "شاه" رُشدِ مبانی آزادیخواهی را در ایران تعطیل نکرد؟ آیا رضا "شاه" با استقرار رژیم پُلیسی، اندیشه ی عدالت خواهی، استقلال طلبی و شکوفاییِ جامعه ی مدنی را به اسارت اختناق و استبداد در نیاورد؟ می پرسم آیا می دانید که محمد رضا "شاه" پهلوی به کمک آمریکا و انگلیس، نخست وزیرِ قانونی و آزادیخواه ایران، یعنی دکترمصدق، را که در مقام دفاع از منافع مردم ایران در برابر چپاول دائمیِ امپریالیسم انگلیس درصندلی دادگاه بین المللی لاهه نشسته بود به عنوان سرپیچی از قانون در دادگاه نظامی سلطنت آباد به محاکمه کشید و محکوم کرد؟ آیا می دانید پدرِ "تاج" دارِ "شاهزاده" رضا پهلوی بعد از کودتای 28مرداد32 و سرکوب جنبش ملی به رهبری دکتر مصدق تمام احزاب،سازمان ها و مطبوعاتِ آزاد را تعطیل و زمینه های به روی کارآمدن آخوندها را فراهم کرد؟  

روی سخنم با شماست آقای سردبیر. کودتای 28 مرداد 32 که اوج خیانت محمد رضا "شاه" پهلوی به منافع ملی ایران است؛ که خود از عواملِ اساسیِ تحولات بعدی و بُن بست کنونی کشور است، هرگز نباید به فراموشی سپرده شود. کودتای 28 مرداد 32 که طی آن حکومت ملی و قانونی دکتر مصدق را سرنگون ساخت، مسیر تحولات در ایران را مسدود و روزگار مردم ایران را به همین جایی کشاند که امروز شاهد آن هستیم.

در اینجا توجه آقای نوری علا را به پیام رادیویی محمد رضا "شاه" در آبانماه 1357جلب می کنم: «من به عنوان پادشاه شما که سوگند خورده ام که تمامیت ارضی مملکت، وحدت ملی و مذهب شیعه اثنا عشری دین اسلام را حفظ کنم؛ بار دیگر در برابر ملت ایران سوگندِ خود را تکرار می کنم و متعهد می شوم که خطاهای گذشته و بی قانونی ها و ظلم و فساد، دیگر تکرار نشود. و خطاها از هر جهت نیزجبران گردد. متعهد می شوم تا قانون اساسی که خون بهای انقلاب مشروطیت است به صورت کامل به اجرا درآید. من به عنوان پادشاه ایران پیام انقلاب ملت ایران را شنیدم».

اما درمورد "شاهزاده" ی بی تاج و تختِ آقای نوری علا؛ "شاهزاده" ای که نه پدرش پادشاه قانونی بود و نه پدر بزرگش. هر دو "پادشاه" پهلوی با کودتا سر کار آمدند. و اکنون باورمندان به سکولاریسم، رضاپهلوی را بدون آنکه در مجلسِ شورای ملی سوگند یاد کرده باشد، به عنوان پادشاه ایران به تختِ سلطنت نشانده اند. آیا این ادامه ی همان دیکتاتوری رضا "شاه" و محمد رضا"شاه" نیست؟

رادیوها، تلویزیون ها، نشریات و سایت های وابسته به رضاپهلوی با دفاع از حمله ی نظامی آمریکا به افغانستان، عراق و "کشورهای حامی تروریسم" به تبلیغِ لزوم دخالت آمریکا (و بطور ضمنی دخالت نظامی) برای سرنگونی رژیم اسلامی پرداخته اند. رضا پهلوی در این چند سال فعالیت سیاسی، مدام در صددِ توجیه خطاهای خاندان پهلوی، دفاع از رژیم پیشین و تحریف حقایق تاریخی و قبولاندن این امرکه گویا او به ارزش ها و اصولِ جامعه ی دموکراتیک وفادار است.

مشکل اساسی رضا پهلوی این است که هم خود را وارثِ تاج وتختِ کسی میداند که کارنامه اش سرشار از فساد، خیانت، سرکوب گری، استبداد و خودکامگی است؛ و هم انتظار دارد تا مردم ایران باورکنند که او به آزادی، عدالت و دموکراسی اعتقاد دارد.

رضا پهلوی از یک طرف بر روی تمام خطاها و خیانت های پدر و پدر بزرگش سرپوش میگذارد و از سوی دیگر قیام مردم علیه ظلم و ستمِ دربارِ پهلوی را نتیجه ی نادانی روشنفکران و مردم میداند.

آری آقای سردبیر؛ من درجواب این مردم فریبی رضاپهلوی میگویم: مردم ایران تا قبل از کودتای 28 مرداد 32 خواهان قهر، خشونت و سرنگونی نظام پادشاهی نبودند. از سال های بعد از کودتا، رژیم مستبد و خودکامه ی پهلوی، تمام راه های قانونی و مسالمت آمیز برای اعتراض به ناهنجاری ها و رسیدن به آزادی و عدالت را به روی مردم مسدود کرد. و راهی جز انتخاب مبارزه قهرآمیز

یعنی انقلاب برای مردم باقی نگذاشت.

با درس آموزی از تاریخ کشورمان و براساس احکام تاریخیِ یک صد سال مبارزه مردم ایران، آیا رضا پهلوی و مشاورانش (داریوش همایون،شاهین فاطمی، شجاع الدین شفا و...) نباید به این نتیجه ی منطقی و علمی رسیده باشند که انقلاب 57 نظیر تمام انقلاب های جهان محصولِ شرایط قبل از انقلاب است؟

بعضی ها می گویند: رضا پهلوی مانند پدر و پدربزرگش مستبد و خودکامه نیست.

می گویند: رضا پهلوی متحول و به عنصری آزادیخواه تبدیل شده است.

می گویم: رضا پهلوی زمانی متحول و آزادیخواه می شود که بطور شفاف حکومتِ مستبد، فاسد و خودکامه ی پدر و پدر بزرگش را به نقد بکشد. کودتای ننگین و خونین ِ28 مرداد 32 را محکوم کند. بعد از آنست که می تواند در کنار مردم قرار گیرد. بعد از آنست که می تواند از رژیم جنایتکار اسلامی انتقاد و با آن مبارزه کند.

با این توضیحات از آقای اسماعیل نوری علا می پرسم چرا صفحات سایت "سکولاریسم نو" را در اختیارِ نیروهای ضدِ آزادی می گذارید؟ حتمأ به بهانه ی احترام به دموکراسی! یا اینکه فکرمی کنید چون "شاهزاده" در تنگ دستی زندگی می کند، این امکانات را در اختیارش می گذارید! اگر چنین است لازم می دانم یک حقیقت دیگر را هم به آگاهی شما برسانم و آن اینکه: گروه ضدِ آزادی (خانواده پهلوی،سلطنت طلبان و بقیه طرفدارانِ استبدادِ پهلوی که بتازگی مشروطه خواه و دموکرات شده اند) بیلیون ها دلار ثروت (محصول کار ودست رنجِ مردم ایران) را به خارج منتقل کردند و با به راه انداختن رادیو، تلویزیون، نشریه، سایت و با جلب و جذب و خریداری برخی روزنامه نگاران، شاعران و نویسندگان در صددِ هموار کردن شرایط بازگشتِ نظام پادشاهی به ایران هستند. همانطور که می بینید آنان از تمام امکانات برخوردارند. اما اگر هنوز اصراردارید که صفحات سایت "سکولاریسم نو" را در اختیارشان بگذارید، این دیگه تصمیم شماست.

فقط یادآوری می کنم که انتخابِ نامِ سکولاریسم برای سایت شما، نامِ بسیار بی مسمایی است. چرا که سکولاریسم با استبداد و خودکامه گی در تضاد است. نامش را تغییر دهید.

ایران بعد از سرنگونیِ رژیم جنایتکاراسلامی،به حکمِ منطقِ حوادث، به دوران سلطنت باز نخواهد گشت. به باورمن در شرایط بحرانی کنونیِ جهان، ایران جز در نظام جمهوری دموکراتیک شانسی برای آزادی- عدالت- شکوفایی اجتماعی و اقتصادی خود ندارد.

سیزدهم سپتامبر 2009

http://www.andishee.com/8/165.htm

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630