بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان   |   پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/06/20.Saturday/062009-Navis-Akhgar-Khamenei-Speech.htm

خرداد   1388 ـ جون  2009 

 

تهدید جدی خامنه ای علیه جنبش آزادیخواهانه مردم

 

نوید اخگر

 

Nawid_Akhgar@hotmail.com

 

شروع صحبت های علی خامنه ای خبر از ترس و وحشت سرنگونی میداد و مرتب از تفضل الهی در همه حال و رحمت الهی و آرامش در مقابل تلاطم های اجتماعی، اضطراب های گوناگون برای مومنین و اینکه باید منتظر سکینه الهی بود و پاسداران روحیه باخته را به آرامش روحی و اینکه نباید مشوش بشوید و راه گم نکنید یعنی فرار را بر قرار ترجیح ندهید نصحیت میکرد.

صحبت های علی خامنه ای ولی فقیه حکومت اسلامی، در نماز جمعه بعد از انتصابات، مکرراً در تائید ریاست جمهوری مجدد محمود احمدی نژاد و در رد مخالفت های مردمی که در روزهای بعد از انتصابات در سطح خیابان ها جریان داشت بود و به آنانی حمله کرد که احمدی نژاد را  به خرافی گری و رمالی نسبت می دهند و با حمله به رفسنجانی متذکر شد که نظریات احمدی نژاد از شخص رفسنجانی به نظام نزدیک تر است و گفت که رفسنجانی از شروع کار احمدی نژاد با وی مخالفت می کرده و حتی خامنه ای از تضاد های خودش با رفسنجانی نیز سخن گفت و اظهار داشت جمهوری اسلامی اهل خیانت به آراء ملت نیست.البته هنوز شورای نگهبان نظر رسمی خود را در اینکه آیا به رای ملت خیانت شده یا نه اظهار نکرده است و ولی فقیه در این امر هم بر شورای نگهبان پیش گرفت.

علی خامنه ای، که اعتراضات، تظاهرات ها و جنبش گسترده توده ای را که پس از انتصابات قلابی همچون سیل در سطح خیابان ها جریان یافته بود نادیده می گرفت و حتی اجازه نمی داد که شورای نگهبان اساساً بگوید که چه تقلباتی صورتی گرفته، به تهدید جدی معترضین و جنبش آزادیخواهی مردم پرداخت و آنان را بعد از اینکه احمدی نژاد خس و خاشاک نامیده بود جزو سرویس های جاسوسی صهیونیستی قلمداد کرد و گفت:

«اینها که امنیت مردم را مورد تطاول قرار میدهند مربوط به سرویسهای جاسوسی صهیونیستی هستند. اینها خیال می کنند که ایران هم گرجستان است که با خرج کردن 10 ملیون دلار بشود یکی را برد و دیگری را آورد».

علی خامنه ای توضیح نداد که کدام سرویس جاسوسی در ایران سرمایه گذاری 10 ملیون دلاری کرده است که کسی را ببرد و دیگر را بیاورد؛ در حالی که جهان بر خلاف گرجستان در مورد ایران و سرکوب ها و کشت و کشتار های صورت گرفته تا امروز خناق گرفته و لام تا کام سخن نگفته که نکند یکبار فضای نشستن بر سر یک میز با ولی فقیه به ضرر منافع دو جانبه نامتناسب گردد.

علی خامنه ای در رد خواست مردم مبنی بر رد و ابطال انتصابات گفت که وی تن به هیچ بدعت غیر قانونی نخواهد داد و  نامزد های انتصاباتی را تهدید کرد که به این افراط گرائی خاتمه دهند و از آوردن مردم به خیابانها بپرهیزند زیرا این حرکت به جائی خواهد رسید که هیچ کس نمی تواند جلوگیرش شود. به کلامی دیگر، خامنه ای خبر از خطر انقراض حکومت و خلیفه گری اسلامی می داد.

خامنه ای در تهدید به از بین بردن نامزد های انتصاباتی گفت عواقب تمامی این آشوب ها و خرابکاری ها مستقیماً دامن آنهائی را خواهد گرفت که در پشت پرده صحنه گردان این وقایع هستند؛ مردم آنها را هم در وقت خود خواهند شناخت و آنان را تهدید کرد که مردم را به خیابان ها نکشند و گفت که قانون فصل الخطاب است و قانون در کف خیابان ها نیست.

علی خامنه ای، در این اظهارات خلاف، نتوانست بگوید چرا و چه وقت قانون در سطح خیابان ها جاری می شود، آیا پس از 30 سال بی قانونی دولت و رژیم ولی فقیه نیست که قانون به جای جاری شدن در مجاری قانونی در کف و سطح خیابان ها جاری می شود؟ و آیا در کشوری بی قانون که جز قانون ولایت جاری نیست آیا قانون خیابان مردمی ترین قانون مملکت محسوب نمی گردد؟

علی خامنه ای تمامی فساد مالی که گریبان رژیم را گرفته و از زبان بلند پایه ترین عناصر نظام بیان شده را رد کرد و گفت که این نوع برخورد ها مربوط به گزارش فلان مرجع صهیونیستی است.

ولی فقیه که به گفته تحلیلگران سیاسی پس از فعالیت های جنبش گسترده مردمی در سطح خیابان ها در یک پوزیسیون دفاعی فرو رفته بود و از آنجا رقبا و مردم و جنبش آزادیخواهی را مورد تهاجم و شلیک قرار می داد، با یک فرار به جلو،  آراء قلابی 40 میلیونی را نشان عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی قلمداد کرد و به دولتمردان خارجی تاکید کرد که در جلو سیاست های رژیم در عراق و افغانستان و لبنان و بمب اتم سر تعظیم فرود بیاورند. وی اظهار داشت که دولت های اروپائی پس از دیدن آراء مردم متوجه شدند که بایستی این سیاست جدید را در مورد خاور میانه و اتم بپذیرند.

در انتها، ولی فقیه، برای بدرد آوردن دل پاسداران اسلام عزیز، با فشاندن قطره اشکی که دیکتاتور ها معمولا در خاتمه حکومت می فشانند اظهار داشت من جان ناقابلی دارم جسمی ناقص که همه را به کف گرفته ام و این راه را با قدرت یعنی با سرکوب و کشتار هر چه بیشتر  و وحشیانه تر ادامه خواهیم داد.

آگاهان سیاسی معتقدند جامعه جهانی باید به سکوت خویش خاتمه داده و اجازه ندهد علی خامنه ای که کلیه راه های خبر رسانی و ارتباطات اینترنتی و تلفنی را بر روی مردم ایران  مسدود کرده است آحاد ملت را بدون سر و صدا در داخل ایران قصابی کند .

به همین منظور و برای گسترش اعتراضات و تظاهرات های توده ای در سطح گسترده ورود شعرا و نویسندگان و کانون های آنان و هنرمندان مردمی و بر پائی شب های شعر و فرهنگ در میادین و امکان عمومی و حمایت از جنبش مردمی در داخل و خارج ایران  یک الزام تاریخی برای روشن نگاه داشتن پرچم آزادیخواهی مردم ایران است.

19 ماه جون سال 2009 میلادی    سوئد  استکهلم

http://www.nawidakhgar.com/

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630