بازگشت به خانه

 

آرشيو

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

ارديبهشت 1388    - مه 2009

 

ضعف حافظه

آن بزرگوار فرمود که مردم گرامی حافظه ی تاريخی ندارند. فرمايش ايشان بجای خو، فدوی عرض می کند که ديگر کار از حافظه ی تاريخی و up date شدنش گذشته و ملت حتا همين چند وقت پيش خود را نيز ديگر به ياد نمی آورو..!

مثلاً، فدوی ترديد ندارد که همگان، فرمايشات مهندس الاسلام والمسلمين احمدی نژاد، دامت تحريکاته را قبل از عمل (قبل از انتخابات ـ م) در مورد پوشش و مو و... که در هيچ مبارزه ی انتخاباتی ای محلی از اعراب ندارد، بياد دارند و پس از آن نيز فيلم آن که ضد انقلاب، استکبار جهانی و صهيونيزم بين الملل، لعنة الله عليهم اجمعين، به فراوانی بر روی اينترنت گذاشته، ملاحظه کرده اند. اما، با وجود اين همه ادلهء مبرهن، امّت محترم، که ظاهراً هميشه در صحنه است، در اين روزهای ما قبل انتخابات، افزون بر ضعف حافظه ی تاريخی، گوئی بضعف بينايی نيز گرفتار آمده و نمی بيند که برادران دارند همان مشق قديمی را دوباره از روی دست هم می نويسند!

به اين بريده از جرايد شريفه ی دارالخُرافه نگاه کنيد:  

«کروبی: با چکمه و پوتین مردم کار نداریم ـ مهدی کروبی، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، در جمع دانشجویان کرمانشاه بار دیگر از طرح امنیت احتماعی انتقاد کرد و گفت این اصلاً کار درستی نیست که با چکمه و پوتین مردم کار داشته باشیم و این اقدام در شأن این مردم نیست!»

اين آيه ها، که بنظر شخص فدوی (که از نظر انواع حافظه شديداً در مضيقه است) آشناست، بنظر شما چطور ؟

فدوی بدين نکته البته اِشراف دارد که اطلاق لفظ دروغ، دروغگو و از اين قبيل به حکومتيان، از صدر تا ذيل، حضرات آيات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعين، به  فتوای علمای سَلف، حشَره اللهَ مَع  مواليه المُطهّرين، صلوات الله عليهم اجمعين،  جايز نيست و حکم  سبّ ِ ائمه ی طاهرين، سلام الله عليهم اجمعين، را دارد، فلذا تذکر اين نکته شديداً ضروري ست که چنانچه خوانندگان ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهيويزم  بين الملل ـ خدای نخواسته ـ اختلاف  عظيمی در رفتار و گفتار اين معصومين

ملاحظه می کنند، اشکال، به ضرس قاطع، از چشم و عقل خودشانست و بدانند که قصد و غرَض و خُبث طينتی در کار نيست. فدوی، با مراجعه به حافظه ی تاريخی خود که اندکی هم تاب بر داشته است، فرازهائی از فرمايشات حضرت امام (ل) را، قبل و بعد از عمل ،نقل می کند تا دريابید که برادران جز اقتدا به حضرت امام (ل) کاری نکرده و نمی کنند :

 

قبل از عمل

«روحاني نبايد به كاري غير از روحانيت، يعني بسط توحيد و تقوي و پخش و تعليم قوانين آسماني

و تهذيب اخلاق بپردازد (كشف الاسرار/ ص208)

«منظور از حكومت اسلامي اين نيست كه رهبران مذهبي خود حكومت را اداره كنند (مصاحبه با خبرنگار راديو تلويزيون فرانسه/23 شهريور1357/نجف)

«علما خود حكومت نخواهند كرد. آنان ناظر و هادي مجريان امور مي باشند. (خبرگزاري رويترز/4 آبان1357/پاريس)».

 

بعد از عمل

«مي گويند كه روحانيت بايد بروند سراغ كار خودشان و ملت را بگذارند و سياست را بگذارند براي ما. شما در اين 50 سال هيچ غلطي نكرديد. شما را من مي شناسم. نمي خواهم اسمتان را ببرم. سر جايتان بنشينيد. آدم بشويد! (سخنراني درجمع فارغ التحصيلان دانشكده افسري/روزنامه جمهوري اسلامي/26آبان1359)

«اين را بدانيد كه تنها روحانيت مي تواند در اين مملكت كارها را از پيش ببرد. فكر نكنيد كه بخواهيد كنار بگذاريد روحانيت را. (ديدار با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي /6خرداد1360/ جماران)

 

قبل از عمل

«دولت اسلام يك دولت دموكراتيك به معناي واقعي است. (گفت و گو با خبرنگاران /18آبان 1357/ پاريس)

«در جمهوري اسلامي مطبوعات در نشر همه حقايق و واقعيات آزادند.  (روزنامه ايتاليايي پائزه سرا /11آبان 1357)

«در جمهوري اسلامي كمونيست ها نيز در بيان عقايد خود آزادند.  (وزنامهء هلندي دي ولكرانت/  16آبان 1357/  پاريس)».

 

بعد از عمل

«به آنها كه از دموكراسي حرف مي زنند گوش ندهيد. آنها با اسلام مخالفند. مي خواهند ملت را از مسير خودش منحرف كنند. ما قلم هاي مسموم آنهايي را كه صحبت ملي و دموكراتيك و اينها را مي كنند مي شكنيم. (سخنراني 22 اسفند 1357/ قم)

«آنهايي كه فرياد مي زنند دموكراسي باشد، اينها مسيرشان غلط است. ما اسلام مي خواهيم.  (در جمع دانشجويان دانشگاه اهواز /روزنامه كيهان /3خرداد 1358)

«من انقلابي نيستم. اگر ما انقلابي بوديم اجازه نمي داديم اينها اظهار وجود كنند! تمام احزاب را ممنوع اعلام مي كرديم، تمام جبهه ها را ممنوع اعلام مي كرديم، و يك حزب و آن حزب الله، حزب مستضعفان تشكيل مي داديم و من توبه مي كنم از اين اشتباهي كه كردم» !

 

قبل از عمل

«در جمهوري اسلامي مسأله اي بنام تورم براي مملكت نخواهد ماند.  (مصاحبه با خبرنگار روزنامه آلماني دنياي سوم / 24  آبان 1357 / پاريس)

«ما بانك هايي كه بي بهره باشد بايد درست كنيم. ما بهره را جايز نمي دانيم.  (مصاحبه با خبرنگار روزنامه لوس آنجلس تايمز / 16آذر 1357 /پاريس)

«دلخوش نباشيد كه مسكن فقط مي سازيم، آب و برق را مجاني مي كنيم، اتوبوس را مجاني مي كنيم، دلخوش به اين مقدار نباشيد. معنويات شما را و روحيات شما را هم عظمت مي دهيم... ما هم دنيا را آباد مي كنيم و هم آخرت را.  (سخنراني / 12بهمن 1357/ بهشت زهرا)».

 

بعد از عمل

«جوانها ريختند توي خيابان ها، فريادشان اين بود كه اسلام مي خواهيم. براي اسلام است كه انسان مي تواند جان بدهد. اولياي ما هم براي اسلام جان دادند نه براي اقتصاد. اقتصاد قابل اين نيست! (سخنراني در جمع كاركنان راديو/ 17شهريور 1358/ قم).

«آنهايي كه دم از اقتصاد مي زنند و زيربناي همه چيز را اقتصاد مي دانند‌، از باب اينكه انسان

 را نمي دانند يعني چه. اينها انسان را حيوان مي دانند. حيوان هم همه چيزش فداي اقتصادش است.

 زيربناي همه چيزش! الاغ هم زيربناي همه چيزش اقتصادش است! (سخنراني در جمع كاركنان راديو /17 شهريور 1358/ قم)».

 

قبل از عمل

«كشاورزي ما از ميان رفته است. طبق آماري كه بدست آمده ايران 93 درصد از مواد غذايي

 مصرفي خود را وارد مي كند. (مصاحبه با خبرنگار روزنامه لوموند/ 4 ارديبهشت 1357/ نجف)

«برنامه ما اين است كه كشاورزي كشور با تأمين شرايط زندگي دهقانان هم سطح ساير

مردم كشور به حدي برسد كه كليه نيازهاي داخلي را تأمين كند (مصاحبه با خبرنگار مجله المستقبل /15 آبان 1357 /پاريس)

 

بعد از عمل

«مغرض ها انداخته اند توي دهن هاي مردم كه بگويند ما خون داديم كه مثلاً كشاورزي ما چه بشود. آدم خودش را به كشتن نمي دهد كه كشاورزي اش چه بشود! (سخنراني در جمع كاركنان راديو /17 شهريور 1358/قم)

 

و اما اگر کسی در ارتباط با مابه التفاوت فرمايشات حضرت امام  ( ل ) در قبل و بعد ازعمل، که مبالغ هنگفتی هم می شود، اعتراضی داشته باشد، هم فدوی و هم حضرت امام (ل) شديداً بی تقصيرند چرا که ايشان مراتب را پيش از اين در «صحيفه ی نور» اعلام داشته و انقلاب شکوهمند اسلامی را بشرط چاقو خريده است:

«ما مي خواهيم اسلام را پياده كنيم. پس ممكن است ديروز من يك حرفي زده باشم و امرور

حرف ديگري را و فردا حرف ديگري را. اين معنا ندارد كه من بگويم چون ديروز حرفي زده ام بايد روي همان حرف باقي بمانم (صحيفهء نور/ جلد هجدهم /ص178)

«ما اين طور نيست كه هرجا يك كلمه اي گفتيم و ديديم مصالح اسلام اين جوري نيست، بگوييم

سر حرف خود هستيم. ما دنبال مصالح هستيم (صحيفهء نور/ جلد شانزدهم /ص211).

بقول عوام: سئوالی نبود؟

والله الموفق والمعين

۱۴ می المخمور سنه ی ۲۰۰۹ ترسايی

الاحقر ـ فدوی

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630