بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

ارديبهشت   1388 ـ آوريل  2009 

پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

شکستی سیاسی برای نماینده ولی فقیه 

نوید اخگر 

Nawid_Akhgar@hotmail.com

کنفرانس جهانی مبارزه با نژادپرستی  روز دوشنبه در مقر سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس برگزار شد. قرار است شرکت کنندگان دستاوردهای همایش هشت سال پیش در شهر «دوربان» آفریقای جنوبی را بررسی کنند و از همین رو این کنفرانس به همایش «دوربان ۲» موسوم شده است.

اين نشست به همت كشورهاي آفريقايي و برخي از كشورهاي حامي آنها تشکیل شد که، برخلاف کشور هائی که این کنفرانس را تحریم کردند و در رده دمکراسی های غربی قرار دارند، اکثراً کشور های آفریقائی و آسیائی هستند که خود شاخص های بارز تبعیض نژادی در سرزمین های خود محسوب می شوند. بطور مثال، می توان به نقش ایران در سرکوب سنی ها، بهائیان، و حتی دگر اندیشانی با برداشت های گوناگون و فلسفه های مادی، یا شیعیان و مسلمانانی با برداشت های مختلف که، مثلاً، بر رد ولایت فقیه تاکید دارند و نيز مسیحیان اشاره کرد. اين گروه ها در زمرهء گروه هائی هستند که از برخورد های تبعیض آمیز و نژاد پرستانه مذهبی در داخل ایران رنج می برند. در عين حال، برخورد های تبعیض آمیز حکومت با اقوام ایرانی، حکومت مذهبی علی خامنه ای را در ردهء اول ناقضان حقوق بشر و حامیان نژاد پرستی و فاشیزم مذهبی قرار داده است.

اما، در همان حالی که وزارت خارجه اسرائیل نشست سازمان ملل را یک کمدی تاسف بار خواند، «هانس رودولف مرتس»، رئیس جمهور سوئیس، در حاشیهء این کنفرانس با احمدی نژاد دیدار کرد و از او خواستار دريافت نفت ارزان شد. آگاهان سیاسی معتقدند اظهارات رئیس جمهور سوئیس و در خواست گرفتن نفت ارزان از احمدی نژاد ـ که کوس رسوائی خود و رژیمش در نژاد پرستی و آنتی سمیتیسم و نفی هولوکاست شهره عالم گشته است ـ آن هم در روزی که جهان می بایست با یاد و خاطرهء جان باختگان کوره های آدمسوزی هیتلر همدردی نشان دهد، به نوبهء خود یک فاجعهء تاریخی است و یک سرشکستگی عمیقاً رنج آور برای غربی محسوب می شود که جز به منافع آنی خود نمی اندیشد.

مردم جهان از خود سئوال می کنند که آیا خشم جان بدر بردگان از کوره های آدمسوزی و خشم مردم ایران علیه این درخواست های زبونانهء غرب برای گرفتن چند بشکه نفت ارزان، در حالی که خون جاری یهودیان و ایرانیان صحنهء تاریخ را با تیغ فاشیزم هیتلری و فاشیزم مذهبی گلگون کرده است، یک خشم مشروع نیست ـ غربی که در مماشات با هیتلر آوازه ای بلند یافت و امروز می رود تا در مماشات با فاشیزم مذهبی ایران مرز های جدیدی را درنوردد؟

علاوه بر آنکه قبل از شروع کنفرانس کشور های زیادی آن را تحریم کرده بودند، در روز افتتاح این کنفرانس و شروع سخنان احمدی نژاد نيز نمايندگان کشور های متعددی کنفرانس را ترک کردند و یکی از حاضرین نيز شیئی را بطرف احمدی نژاد پرتاب کرد. وزیر خارجهء نروژ، که سخنران بعد از احمدی نژاد بود، با حمله به وی به تحليل تهدیدات دیپلماتیک او و حکومت ایران پرداخت.

 احمدی نژاد که از ترک جلسه توسط نمايندگان کشور های جهان شدیداً غضبناک بنظر می رسید، در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: "آنان که طرفدار نژاد پرستی هستند در چنین اجلاسی که متعلق به سازمان ملل در جامعه بشری است شرکت نمی کنند. سازمان ملل باید مظهر آزادی بیان و دمکراسی باشد باید همه اجازه داشته باشند که نظرات و دیدگاه های خود را اعلام کنند».

احمدی نژاد توضیح نداد که چگونه است رژیمی که وی رئیس جمهورش می باشد شعرا و نویسندگان را ـ از سعیدی سیرجانی ها و فریدون فرخزاد و سعید سلطانپور گرفته تا پوینده و مختاری و ده ها تن دیگر  ـ در «قتل های زنجیره ای» سر می برد و مثله می کند و آزادی بیان را حتی در رابطه با آیت بروجردی و آیت الله منتظری رعایت نمی کند و تیغ قتاله اش را روزانه با گردن وبلاک نویسان آشنا می سازد و آزادی بیان رکسانا صابری ها و ده ها و صد ها روزنامه نگار و نویسنده را با حکم های طویل المدت زندان و شکنجه پاسخ می گوید و یا با حملهء شبانه به خوابگاه های دانشجویان آنان را با شعار "یا زهرا"   از طبقات فوقانی به زیر پرتاب می کند و در سال 67 هزاران هزار را در زندان ها بجرم دگر اندیشی و استفاده از آزادی بیان اعدام میکند و روزنامه ها را فله ای می بندد و میلون ها ایرانی را از خانه و کاشانهء خود دربدر و تبعید میکند و حکم و فتوای کشتار نویسندگان دیگر کشور ها را صادر می کند و هر کاریکاتوریست و هنرمندی را، حتی در خارج ایران، به مرگ محکوم می کند و سفارت خانه آتش میزند و اجازه هیچ اظهار نظری را به مردم ایران در مورد نوع حکومت و یا دست یابی به اتم آن هم در کشور نفت خیز ایران نمی دهد و، آنگاه، امروز از جامعهء جهانی انتظار دارد که بیایند و به آزادی بیان ایشان احترام بگذارند تا وی بتواند آزادانه اظهارات بفرمایند که چگونه و با چه متد هائی بايد یهودیان را قلع و قمع کرد و آنها را از کشورشان به آلاسکا و یا کانادا و قطب شمال تبعید نمود و یا با ریختن بمب اتم بر سرشان ناکرده های هیتلر را به اتمام رسانید؟

به نظر آگاهان سیاسی، برخورد احمدی نژاد به کشور اسرائیل و جامعهء یهودیان در کنفرانس دوربان 2 سوئیس، در واقع، پیام علی خامنه ای بود به پرزیدنت اوباما در پاسخ خواست او برای گشودن مشت های رژیم اسلامی در راستای گفتگو و مذاکره.

اما آیا جامعه جهانی برای شناخت تروریزم دولتی و دینی ایران هنوز هم به زمان و مماشات و مذاکره احتیاج دارد؟  و آیا انفجار اولین محصولات اتمی و هسته ای رژیم اسلامی ایران در کشور اسرائیل و در بین یهودیان بیگناه است که جهان را از خوابی که در گذشته هولوکاست را آفرید بیدار خواهد کرد؟

بنظر من، اظهارات احمدی نژاد در کنفرانس دوربان 2 جامعهء جهانی را در برخورد به رژیم ایران یک دست تر و منسجم تر از گذشته کرده و تضاد های درون اين حکومت را، در کشمکش بین گرگ ها، به جام زهری ديگر تبدیل خواهد نمود. 

20  آوریل 2009 سوئد استکهلم

http://www.nawidakhgar.com/

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630