بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

اسفند   1387 ـ مارچ  2009 

 

آگاهی نامهء جنبش آذربايجان


بمناسبت انتشار نامه مهندس حشمت الله طبرزدی به رهبر جمهوری اسلامی

 

به نقل از مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در طی روزهای اخیر خانم محبوبه ی علی نقیان، همسر مهندس حشمت الله طبرزدی از سوی دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار گردیده است. نظر به اینکه نامبرده هیچگونه سابقه یا فعالیت سیاسی نداشته است آگاهان این احضار را در راستای افزایش فشار بر آقای طبرزدی و جلوگیری از فعالیت های سیاسی ایشان می دانند. در این راستا این زندانی سیاسی سابق طی نامه ای به رهبر حکومت اسلامی ایران ضمن بر شمردن موارد نقض حقوق و تجاوز به حریم خصوصی خود نسبت به پیامدهای این موضوع ابراز نگرانی نموده و خود و خانواده خود را فاقد امنیت اجتماعی و جانی خوانده است.

در اصل بیست و دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است :  حثیت ، جان ، مال ، حقوق ، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است !! مگر در مواردی که قانون تجویز کند.

حکومت قرون وسطائی جمهوری اسلامی و قانون گذاران و مجریان آن مانند آیت الله جنتی و دری نجف آبای چه چیزی از حقوق شهروندی آنهم در هزاره هفتم ایرانی و هزاره سوم میلادی می دانند؟!

باشندگان کشور ایران بخوبی آگاهند که در خلافت ولی فقیه هیچ گونه امنیتی برای هیچ یک از افراد جامعه وجود ندارد . این نکته را طی سی سال حکومت اسلامی بر آنها، با تمام وجود لمس کرده و بهای سنگینی هم پرداخته اند.

در این نظام، چند تن از سربازان گمنام امام زمان در کاخ رهبر انقلاب یا در یک شب نشینی کاملأ اسلامی می توانند تصمیمی بگیرند که نقض آشکار قانون اساسی شتر ، گاو ، پلنگی جمهوری اسلامی بوده و نه به آقای حشمت الله طبرزدی مبارز آزادی خواه نامی و همسر شیر زن او که مخالف رژیم جمهوری اسلامی هستند و نه به خانواده سعید امامی و همسر نگونبخت او که از نزدیک ترین فرد به خود ولی فقیه و خانواده او بودند پاسخگو باشند..

اما جهت آگاهی و گوشزد به حکومت گران اسلامی، برگی از تاریخ هزاران ساله و پر افتخار ملت بزرگ ایران را ورق می زنیم.

"آسوری ها" که ملت قدیمی و هم پای ملت ایران بودند و امروز فقط اندکی از آن ملت باستان و قوم امروز باقی مانده است و ما نیز افتخار هم میهنی با آنها داریم ، می گویند . ما "آسوری ها" مانند چوب خشک می مانیم ، ما را هرگز نمی توان خم کرد ، ولی بر اثر فشار زیاد می شکنیم و شکستند ولی "ایرانی ها" مانند نی تر در نی زار می مانند ، وقتی طوفان آغاز به وزیدن می کند آنها سر خم می کنند و بعد از فروکش کردن آن دوباره ققنوس وار قد بلند کرده و می ایستند ، این چنین است که با توجه به ده ها بار خاکستر شدن بر خاسته اند و در طول هزاران سال تاریخ جهان ، تدوین اولین "منشورحقوق بشر" و ارائه دیوان سالاری منظم برای اداره جامعه ارمغان آنها به بشریت بوده است.

 

هنوز چند روزی از قتل زندانی مبارز امیرحسین حشمت ساران در زندان گوهر دشت کرج نگذشته و عرق شرمساری بر چهره تمامی اپوزیسیون بدلیل کوتاهی در حمایت از او خشک نشده ، می خواهند قربانی و یا قربانیان دیگری نیز بگیرند تا شاید صدای آزادی خواهی و مساوات طلبی مبارزین را خفه کنند ولی با توجه به تاریخ و ویژگی های این ملت کهن و ریشه در خاک کشور تمدن ساز و جاویدان ایران ، یقین داریم که ما در بین پنجاه و پنج کشوراسلامی جهان با تکیه برفرهنگ و تمدن بی مانند خود اولین ملتی خواهیم بود تا از این تونل تاریک مذهب خارج خواهیم شد و یک بار دیگر به خود و جهانیان ثابت خواهیم نمود که ما ایرانیان میراث دار بحق "گاتها ، منشور حقوق بشر کورش بزرگ و شاهنامه" هستیم..

جنبش آذربایجان برای دمکراسی و یکپارچگی ایران رهبران جمهوری اسلامی را مسئول حفظ جان تمامی فعالان سیاسی و خانواده آنها می داند و ضمن پشتیبانی کامل از تمامی زندانیان سیاسی و مبارزین درون کشور به ویژه مهندس حشمت الله طبرزدی و خانواده محترم ایشان ، از تمامی ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان در سراسر کشور دعوت می کند ضمن پشتیبانی از فعالان سیاسی ، پیکار بی امان مبارزه مدنی خود را جهت رسیدن به گوهر آزادی و دمکراسی در سایه کشور عزیز خود ایران را آغاز نمایند و یقین داشته باشند که در سرنوشت ملت ها هیچ نیروئی به اندازه خود ملت ها تعیین کننده نمی باشد.

زنده باد آزادی و دمکراسی
پاینده باد ایران و ملت ایران
دبیرخانه جنبش آذربایجان
16 مارس 2009
www.iranazar.org  
info@iranazar.org  
 

متن نامه آقای طبرزدی را می توانید از این لینک بخوانید

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630