بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

بهمن   1387 ـ ژانويه  2008 

 

اوباما، امور خاورميانه، ولی ‌رضا نصر، ابراهيم يزدی، هالۀ اسفندياری

به گزارش سايت «الف»، باراک اوباما، رییس‌جمهور جدید آمریکا سید ولی ‌رضا نصر، عضو ایرانی الاصل شورای روابط خارجی آمریکا را به عنوان مشاور خود در امور خاورمیانه انتخاب کرده و، در عين حال، با تعدادی از چهره‌های طرفدار استحاله نظام جمهوری اسلامی از جمله هاله اسفندیاری و ابراهیم یزدی ملاقات کرده است. دکتر سید ولی ‌رضا ‌نصر متولد 1339 در تهران فرزند سیدحسین نصر است که از انستیتو تکنولوژی مـاساچوستـس (MIT) دکتری روابط بین‌الملل گرفته و در دانشگاه‌های مختلف آمریکا تدریس کرده است. سید ولی ‌رضا ‌نصر روابط نزدیکی با دموکرات ها دارد و مشاوره به هیلاری کلینتون، همکاری با دنیس راس (دیپلمات برجسته آمریکا در امور خاورمیانه) و عضویت در شورای روابط خارجی آمریکا (CFR) در سوابق وی دیده می‌شود. ولی رضا‌ نصر همچنین بخاطر نگارش کتاب ها و مقالاتی درباره مذهب شیعه از جمله «احياء تشيع»  (The Shia Revival) چهره شناخته شده در غرب محسوب می‌شود. سیدحسین نصر، پدر مشاور خاورمیانه‌ای اوباما، استاد مطالعات اسلامی در دانشگاه جورج واشنگتن است و با نگارش مقالات و کتابهای متعدد درباره فلسفه اسلامی، اعتبار قابل ملاحظه‌ای در محافل دانشگاهی غرب دارد. وی پیش از پیروزی انقلاب روابط نزدیکی با دربار پهلوی داشت و در سالهای 1351 تا 1354 به ریاست دانشگاه صنعتی آریا‌مهر (شریف) منصوب شد. پدر بزرگ سید ولی ‌رضا ‌نصر، «سیدولی‌الله ‌نصر» است که از رجال و نزدیکان دربار رضاخان محسوب می‌شود که به وزارت فرهنگ و نمایندگی مجلس در دوره رضاخان رسیده است. در عين حال خبر می‌رسد اوباما در روزهای اخیر

از مهمترین آثار سید ولی ‌رضا ‌نصر  می توان به کتاب های:

         احیاء شیعه  (The Shia Revival)، لویاتان اسلامی (The Islamic Leviathan)، دموکراسی در ایران (Democracy in Iran)، پیشقراول انقلاب اسلامی (The Vanguard of the Islamic Revolution)

اشاره نمود. به منظور آشنایی بیشتر با زندگی و افکار سید ولی ‌رضا ‌نصر  می توانید به فایل های پیوست و همچنین لینک های زیر مراجعه نمایید.

http://www.cfr.org/bios/11622/

http://en.wikipedia.org/wiki/Vali_Nasr

http://www.wwnorton.com/catalog/spring07/032968.htm

http://www.cfr.org/publication/11179/shia_revival.html

http://www.newsecularism.com/2009/01/20-Tuesday/012009-Vali-Nasr-CV.htm

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630