بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

دی   1387 ـ ژانويه  2008 

 

«برادر بزرگ ها» – مدل ایران 2009

یک وبلاگ نویس ایرانی در تهران

جرج اورول در کتاب «مزرعۀ حیوانات» جمله ای معروف دارد که میگوید: «تمامی حیوانات برابرند، اما بعضی از آنها برابرترند». وی در کتاب معروف ديگر خود که موسوم به "1984" است، به توصیف مملکتی می پردازد که دارای حکومت مطلقه و دیکتاتوری است و در آن تمامی شهروندان زیر نظر یک «برادر بزرگ» قرار دارند که ریاست حزب را برعهده دارد. در این داستان سخن از دنیای تیره ای است که در آن یک برادر بزرگ تمامی اقدامات و اعمال شهروندان را تعقیب کرده و بدین نحو اعمال و افکار جهانیان را کنترل نموده و زندگی آنها را بر طبق ارزش های مطلقه و افراطی اداره می نماید.

در دنیائی که قصه اش در این کتاب آمده است، تاریخ را بر طبق نیازهای رهبری بازنویسی مینمایند، انسان از حق آزادی تفکر برخوردار نیست و موظف است بر طبق دستورات برادر بزرگ رفتار و اقدام نماید. برادر بزرگی که در همه جا حضور داشته و چشم مراقبتش همیشه باز است. کوچکترین سرپیچی از اوامر برادر بزرگ باعث آن میشود که فرد متمرد ضرب شصت محکمی را از برادر بزرگ متحمل شود.

چنین وضعیتی که اورول در تخیل خود پیش بینی اش را کرده بود، جلوه گر آن چیزی است که امروزه در مملکت ما می گذرد و این در حالی است که رژیم، برهبری برادر بزرگ هائی مانند خامنه ای، احمدی نژاد، لاریجانی و امثالهم، نه فقط خواهانش هستند، بلکه امکانات حقوقی و تکنولوژیکی آن را دارند که عملا به این امر تحقق بخشند.

لذا درست مطابق داستان تخیلی این کتاب، ما شاهد چنین وضعیتی هستیم که در کشورمان میگذرد:

ا. سعید مرتضوی دادستان تهران اعلام داشت که اداره تازه ای تحت امر خود دایر خواهد ساخت که به کار بررسی پیامک های تلفن های موبایل و پیام های دارای متن در اینترنت خواهد پرداخت. در این راستا وزارت ارتباطات طی اعلامیه ای که منتشر ساخته، خاطر نشان کرده است که تمامی پیامک ها جمع و ذخیره شده و در دادگاه بعنوان مدرک علیه کسانی که آنها را ارسال داشته اند، قابل پذیرش خواهند بود.

ب. نمایندگان مجلس، با حمایت رئیس مجلس لاریجانی، بانی لایحه ای هستند که در آن از برخی از اعمال انجام شده در اینترنت، بعنوان جرم سنگینی یاد شده که مجازات اعدام در پی خواهد داشت! بدین ترتیب آنهائی که سایت های اینترنتی و وب لاگ برپا کرده اند، قانون شکن تلقی شده و مجازات آنها با مجازات اشخاصی که مرتکب سرقت مسلحانه، تجاوز جنسی، آدم ربائی، قاچاق و غیره شده اند، یکسان خواهد بود و از تمامی آنها بعنوان مفسدین فی الارض نام برده خواهد شد. طبق این لایحه، ستاد های ویژه ای برای جرم های ویژه برپا خواهد شد که افرادی را از قوه قضائیه، فرماندهی نیروی انتظامی، بسیج، وزارت اطلاعات و صدا و سیما، در بر خواهد گرفت.

ج. عبدالصمد خرم آبادی مشاور دادستان کل کشور علنا اعلام داشته که ایران پنج میلیون سایت اینترنتی دیگر را، علاوه بر پنج میلیون سایتی که تا کنون فیلتر شده اند، به بهانه اینکه حاوی متون غیر شایست و یا ضد اجتماعی هستند، فیلتر کرده است. وی همچنین خواستار برپائی یک پلیس مجازی شده که بر اشخاصی که در اینترنت سیر میکنند، نظارت داشته باشد.

د. محمود سالارکیا، معاون دادستان تهران اعلام داشته است که یک دادگاه ویژه برای تحقیق در باره جرم هائی که توسط کاربران اینترنتی انجام میگیرد، برپا خواهد شد.

ه. کمال محمدپور که از صاحب منصبان وزارت ارتباطات میباشد اعلام داشته که مکانیزم های ویژه ای سایت ها و وب لاگها در اینترنت را فیلتر ساخته و ورود به آنها را با استفاده از واژه های کلیدی، بطور اتوماتیک محدود خواهد ساخت.

و. نادر سرکاری فرمانده نیروی انتظامی استان تهران اعلام داشت که 39 چاپخانه در استان تعطیل گردیده، 127 برگ جلب برای چاپخانه ها صادر شده و 63 نفر دستگیر گردیده اند.

ز. فرمانده پلیس امنیت عمومی در نیروهای انتظامی از برپائی تیم های ضربتی در سراسر ایران خبر داد که وظیفه شان رسیدگی به بزهکاران و اشخاصی است که نظم را بر هم میزنند. این تیم ها از اشخاص "با تجربه ای" تشکیل شده که "بزهکاران" را از طرق مخفی و یا آشکار تحت نظر خواهند داشت.

هدف واقعی تمامی این اقدامات برای ما کاملا روشن است و ما میدانیم که هدف از آنها تشدید نظارت و کنترل اقدامات ما شهروندان ساده و راست کار میباشد، تا ما را به "گروگان" در دست این رژیم تبدیل نماید. بدین نحو در نقاب مبارزه با خرابکاران خارجی، رژیم فشار عمده را بر شهروندان متعهد وارده ساخته که به اصطلاح آنان به "دشمنان کشور" تبدیل شده اند!

 

اما این برادر بزرگ ها در اشتباهند!

امروزه در دنیای آزادی اطلاعات و افکار، مسدود سازی و فیلتر کردن تمامی کانالهای اطلاعات و ارتباطاتی که در اختیار ما است، مخصوصا در کشورمان که بیش از 70 میلیون نفر جمعیت دارد، امکان پذیر نیست و در برابرهر امکاناتی که رژیم برای فیلتر کردن و مسدود سازی سایت های اینترنتی، نظارت بر پیامک ها، پخش پارازیت روی کانالهای تلویزیون و رادیوهائی که از خارج برنامه پخش میکنند، بکار گیرد، امکانات دیگری برای خنثی ساختن و شکستن آنها تولید خواهد شد.

ما قدرت آن را داریم و موظف به آن هستیم ثابت کنیم که بالاخره روح آزاده بشر بر کوته فکری، سرکوب و حکومت استبدادی که دشمنان واقعی مردم هستند، غلبه خواهد یافت.

اگر این سوال برایتان مطرح است که چگونه این امر را انجام خواهیم داد، پاسخ به این امر این است که ما امروز بیشتر از هر زمان دیگر حق خود مبنی بر آزادی اطلاعات و فکر را طلب خواهیم کرد زیر دانستن توانستن است.

ما به نوشتن وبلاگ ادامه خواهیم داد و در آن حقایق در باره افکار و احساسات خود راجع به آنچه که در مملکتمان میگذرد را بیان خواهیم داشت. ما حقیقت در باره اوضاع اقتصادی مان که هر روز بدتر و بدتر میشود، فقر، اعتیاد، فحشای رسمی و قانونی، به هدر دادن پولهای بیت المال، فسادی که در تمامی رده ها رسوخ کرده را در رسانه های گروهی منتشر خواهیم ساخت. با وجود کنترل و نظارت، ما همچنین به ارسال پیامک به یکدیگر و انتشار نشریات و کتب ادامه داده و با احداث سایت های اینترنتی مستقل حق مسلم خود را خواهیم گرفت.

هر اقدام در این راستا به مانند نوری است در ظلمتی که ما را احاطه کرده و به برادر بزرگها ثابت خواهد کرد که نمیتوان جلوی آبشار خروشان را گرفت!

ما نبایست تسلیم شویم زیرا این موضوع به روح، جان و روان ما وابسته است و انجام تحول در دست ما است!

شما نیز به مبارزه ما علیه برادر بزرگها بپیوندید!

 

برگرفته از سايت «ايران پرس نيوز»:

http://www.iranpressnews.com/source/052628.htm

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630