بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

آذر   1387 ـ دسامبر 2008  ـ

پيوند به ديگر سخنان الهام در سکولاريسم نو

عده‌ای در صدد تبديل نظام اسلامی به نظام سکولاريستی بودند

غلامحسين الهام

 

ايسنا ـ دولت کنونی مفتخر به احيای گفتمان اسلام است

سخنگوی دولت گفت: رسالت همه ما تحقق آرمان‌های فرهنگ علوی و غدير در همه حوزه‌ها به ويژه رفتار حکومتی است.

به گزارش خبرنگار ايسنا - منطقه کرمانشاه- غلامحسين الهام با حضور در همايش غديرشناسی که از سوی استانداری و اداره کل اوقاف و امور خيريه استان کرمانشاه برگزار شده بود، هم‌چنين اظهار کرد: مشروعيت همه ما از اسلام است و خداوند متعال بر ما منت گذاشته تا تحقق ‌بخش احکام نورانی اسلام باشيم و اگر حکومت از تحقق اين هدف انحراف پيدا کند، مشروعيت آن ساقط خواهد شد.

وی گفت: چندی پيش روندی در کشور شکل گرفته بود که درصدد تبديل نظام اسلامی به يک نظام سکولاريستی بود و حتی رهبر نيز در اين باره فرمودند بايد مانع از نفود سکولاريسم در بدنه مجموعه مديران کشور شويم؛ در واقع عبور و عدول از نظام شرعی و دينی و رفتن به سوی نظام سکولاريستی مهمترين دغدغه رهبری در گذشته بود که هم اکنون رفع شده است.

الهام گفت: چگونه مسوولان نظام انقلابی که مبنای آن آيين اسلام است می‌توانند به سوی سکولاريزم حرکت کنند؟ اين روند خيلی خطرناک بود که جلو آن گرفته شد و امروز بايد مراقب بود که با فشار همه‌جانبه‌ای که غرب وارد می‌کند بار ديگر حرکت به سوی سکولاريزم صورت نگيرد.

سخنگوی دولت در ادامه خاطرنشان کرد: بايد از گفتمان اسلام مراقبت کنيم و دولت کنونی مفتخر به احياء اين گفتمان است. امروز پيام رييس‌جمهور به جامعه جهانی اين است که برای رهايی از مشکلات جهانی راهی جز بازگشت به انديشه‌های دينی وجود ندارد.

الهام تصريح کرد: در حال حاضر جريان‌هايی هستند که می‌خواهند گفتمان اسلام را در مقابل عقلانيت و گفتمان دينی را تحت الشعاع قرار دهند و يا اين که به آن صبغه خرافه بدهند که بايد در اين باره نيز مراقب بود.

وی به اهميت ارتباط مردم و کارگزاران حکومتی اشاره کرد و گفت: ارتباط با مردم بايد بر اساس آموزه‌های حضرت علی و انقلاب باشد، حاکم بايد مردم را عميقاً دوست داشته باشد، به مردم خدمت و برای آنان دلسوزی کند و به يک ديد به تمام آن‌ها نگاه کند که مقوله سفرهای استانی دولت و سهام عدالت و ساير فعاليت‌های دولت در جهت تحقق اين هدف است.

الهام گفت: سياست دولت کاهش بودجه خود و افزايش بودجه عمرانی است، دولت بايد کم‌هزينه باشد و منابع را در اختيار مردم قرار دهد. هم‌چنين معتقدم ۵۰ درصد حساب ذخيره ارزی بايد در اختيار بخش خصوصی گذاشته شود که اين همان نگاه مشترک و فراگير به مردم است.

وی همچنين گفت: کارگزاران نبايد درها را بر روی مردم ببندند، زيرا در ارتباط با مردم است که مطلع می‌شوند و ضعفها را تشخيص می‌دهند و می توانند خود را از منظر مردم بسنجند.

الهام گفت: در حوزه ارتباط با رهبری، بيانات رهبر مشخص است و ايشان بر گفتمان اسلام، دفاع از عزت مردم و استکبار ستيزی تاکيد دارند و بايد خوشحال باشيم که رهبر با توجه به اوصاف يادشده دولت را تاييد کرده است.

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630