بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

آبان   1387 ـ نوامبر 2008  ـ

 

از حکومت یک گام جلو باشیم

سخن روز سايت ايران ليبرال

وزیر «تحصیلکردهٌ» کشور جمهوری اسلامی قبل از مرخص شدن فرصت کرد تا یک هشدار امنیتی مهم بدهد و ریز مخاطراتی را که نظام را تهدید می­کند به مقامات حکومتی عرضه بدارد.

فهرست از دمکراسی خواهی و سکولاریسم شروع می­شود و تا طرفداری از فمینیسم و حفظ محیط زیست می­رسد. چنان­که ماهیت این حکومت اقتضا می­کند هر جا پشه ای به هوا بپرد و قبل از پرواز «بسم الله» نگوید برای نظام مخاطره دارد و باید برای مقابله با آن نیرو بسیج کرد تا مبادا حکومت الله به زباله دانی تاریخ برود. بخصوص که این زباله قابل بازیافت هم نیست.

حکومت­های توتالیتر وسواس چنگ انداختن بر همه چیز و کنترل کردن عالم و آدم را دارند که کاریست ناممکن و به همین دلیل است که درعین سرکوب مدام مخالفان واقعی و خیالی دایم در این هراس به سر می­برند که شب بخوابند و صبح بیدار شوند و ببینند که از آن همه هیمنه و میمنه خبری نیست و عمر دولتشان سر آمده است.

آنچه که کردان ردیف کرد فهرست واهمه های جمهوری اسلامی است ولی او جز مخالفت با حکومت در میان آنها وجه اشتراکی نیافت و نقطهٌ وحدتی ندید. متأسفانه بسیاری از مخالفان نظام اسلامی هم در همان وضعیت قرار دارند و وحدتی را که باید نمی بینند و نمی یابند.

تمامی این مخالفت های پراکنده در یک نقطه به هم می­رسد و در عمل می­تواند در همان محل به هم بپیوندد:

 در آنجایی که نظام سیاسی تعریف می­شود.

 وقتی این پیوند عملاً انجام گرفت کار جمهوری اسلامی یکسره خواهد شد. امثال کردان این خطر را می­بینند و حتی اگر نتوانند درست و منضبط تعریفش کنند آنرا حس می­کنند و تمامی هم و غمشان متوجه به این است که جلوی آنرا بگیرند.

 شاید اگر این شخص مختصری مطالعه در اوضاع و احوال حکومت­های توتالیتر داشت بهتر موقعیت خویش را می­سنجید و اول از همه درمی یافت که بدبینی پلیس امنیتی آنها به آیندهٌ نظام امری ثابت است. قبل از وی همکارانش در کا گ ب و گشتاپو این موقعیت را تجربه کرده اند. دستگاه های امنیتی به دلیل کسب خبر از افکار عمومی و آگاهی از واکنش­هایی که فشار همه جانبهٌ حکومت در بین مردم برمی­انگیزد همیشه در نگرانی می­زیند تا بالاخره کابوسشان تعبیر بشود.

در این وضعیت مخالفان حکومت باید یک گام از خود حکومت جلو باشند. نه فقط برای اینکه به چنگال آن نیافتند، بلکه از جهت فکری و استراتژیک. آنجا که حکومت فهرستی جورواجور می­بیند مخالفان باید وحدت خویش را بجویند و آنرا در تغییر نظام سیاسی بیابند.

رمز پیروزی در اینجاست: همهٌ راه های مخالفت به درخواست برقراری نظامی لیبرال و دمکراتیک و لاییک ختم می­شود.

http://iranliberal.com/YaddashteRoz/Yaddasht_Kordan.htm

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630