بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

مهر   1387 ـ   سپتامبر  2008  

 

ضیافت افطار با احمدی نژاد در نیویورک!

تهیه و تنظیم: حسن داعی

hassan.dai@yahoo.com

 

پنج گروه کوچک مذهبی آمریکائی که از جریانات حاشیه ای مسیحیت هستند، با کمک دفتر نمایندگی رژیم ایران در سازمان ملل، مراسم افطاری برای احمدی نژآد تدارک دیده اند. این برنامه که پنجشبنه شب آینده [امروز] برگزار می شود، به یکی از مهمترین بخش های سفر وی به آمریکا تبدیل شده است.

در مقایسه با سال های پیش که "شورای روابط خارجی آمریکا" و بعد دانشگاه معتبر کلمبیا میزبان احمدی نژاد بودند، می توان براحتی نتیجه گرفت که انزوای حکام ایران و بی آبرویی بین المللی آنان کار را به جائی رسانده است که دوستان نزدیک رژیم  نیز تمایلی به همنشینی رسمی با رئیس جمهور آن نشان نمی دهند.

البته این اولین باری نیست که این محفل های مذهبی میزبان احمدی نژآد در نیویورک میباشند. سال گذشته نیز همین برنامه انجام گرفت ولی وقایع دانشگاه کلمبیا آنرا تحت الشعاع قرار داده بود. امسال در نبود هیچ برنامه جدی دیگر برای فراهم آوردن یک تریبون تبلیغاتی، این مراسم شام برجسته تر شده است. لازم به تأکید نیست که این چند محفل مذهبی رابطه بسیار خوبی با حکومت ایران دارند و حامل بخشی از سیاست های تبلیغاتی رژیم ایران برای آرایش چهره کریه اش در نزد مردم آمریکا میباشند.

مهمترین بخش فعالیت این چند محفل مسیحی در رابطه با ایران، اعزام گروه های باصطلاح صلح جویانه و دیدار با مقامات و مردم ایران می باشد. ضمن اینکه در بازگشت ازاین سفرهای کاملاً تدارک شده، گروه های مذهبی مزبور، به صورت بلندگوهای تبلیغاتی رژیم ایران عمل می کنند. مثلا دو گروه اصلی که افطاری نیویورک را تدارک دیده اند، سال 2007 برای دیدار با احمدی نژاد به تهران رفته بودند.

اصلی ترین گروهی که این سفرها را سازمان می دهد، سازمانی آمریکائی بنام Fellowship of Reconciliation (FOR)  میباشد که خودشان آنرا به عنوان "رهپویان صلح" ترجمه کرده اند. مسئول برنامه ایران در این سازمان و گردانندهء اصلی این سفرها "لیلا زند" است که در طی سه سال 8 سفر به ایران را به انجام رسانده است. 1

برای درک میزان دوستی "رهپویان صلح" با ملایان و خدمتی که این گروه های کوچک مذهبی به حکومت ایران می کنند، بهتر است به آخرین سفر آنان که در ماه می 2008 انجام شده نگاه کنیم.

میزبان و گردانندهء این سفر "سازمان فرهنگ و تبلیغات اسلامی" در ایران بود که حتماً خوانندگان این مقاله با سوابق آن آشنا هستند. این سازمان با سوابق طولانی از تبلیغ برای حکومت تا استخدام تروریست و دخالت عملی در صدور انقلاب خمینی، از نهادهای شناخته شده رژیم در کشورها و محافل مذهبی خارج از کشور می باشد که از بودجهء سرسام آوری نیز برخوردار هستند.

در رابطه با اهدافی که رژیم از تدارک این سفر در نظر دارد، به سخنان مسئول این سفر در تهران نگاه می کنیم. این سخنان را وی قبل از انجام سفر بیان کرده و گویا پیشاپیش به نتایج مثبت آن برای حکومت و مطالبی که این افراد در بازگشت به آمریکا بیان خواهند کرد کاملا اطمینان داشته است: 2

"هیئت آمریکایی می‌تواند تصویری صحیح از فضای ایران را منعکس کند

رئیس مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با اشاره به اینکه اعضای هیئت اعزامی رهبران دینی و فعالان صلح نیویورک با حضور در ایران از نزدیک با فضای دینی ایران آشنا شده و می توانند منعکس کننده تصویری صحیح از این موقعیت باشند، هدف از این سفر را تلطیف فضایی دانست که به واسطهء تبلیغات منفی رسانه ها و رژیم صهیونیستی علیه ایران به وجود آمده است.  دکتر رسول رسولی پور، رئیس مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیرو برقراری ارتباط مرکز گفتگوی ادیان با مؤسسه "رهپویان صلح" (FOR) به عنوان قدیمی ترین مؤسسه دینی فعال در زمینه صلح آمریکا، این گروه از نیویورک به ایران سفر کرده اند.

رئیس مرکز گفتگوی ادیان در رابطه با سفر نخستین خاخام زن یهودی به عنوان یکی از رهبران این هئیت اعزامی گفت: وی یکی از اعضای مؤثر جامعه یهودی مستقل از رژیم صهیونیست است و پیش از سفر به ایران دیدگاه های مثبتی درباره ایران داشته است و با هدف تلطیف فضایی که علیه ایران تبلیغ شده در این سفر شرکت کرده تا پس از سفر خود تصویر مثبت و روشنی از ایران منعکس کند."

نگاهی به گزارشات این مسافران و گردشگران آخوند پسند، که در سایت رسمی "رهپویان صلح" منتشر می شود، هر خوانندهء بیطرفی را شگفت زده می کند که آیا این مسافران از همان کشوری دیدار کرده اند که مردم بلازده و ستم کشیده ایران در آن زندگی می کنند یا یک کشور خیالی دیگری که به سوئیس، البته با حفظ شئونات اسلامی، بیشتر شبیه میباشد.

در ایرانی که این مسافران ترسیم می کنند، آزادی مذهب بصورت کامل وجود دارد، مردم در آسایش بسر می برند و تنها نگرانی مردم، سیاست های خصمانهء آمریکاست. برنامهء اتمی حکومت ایران کاملاً صلح آمیز است و دلیل اصلی تنش بین ایران و آمریکا نیز سیاست های خصمانهء دولت آمریکاست. در تمامی گزارشاتی که منتشر شده، کوچکترین اشاره ای به ظلم و ستم روزانهء حکومت و نارضایتی بی سابقهء مردم ایران نمی شود. تمام ناراحتی مردم ایران، سیاست های کاخ سفید می باشد.

به دو نمونه کوتاه نگاه می کنیم. یکی از این هیئت ها با اسقف اعظم ارامنه دیدار کرده و گزارش می دهد که در ایران آزادی مذهب بطور کامل وجود دارد و اگر خدای ناکرده یک وقت عملی از جانب دولت ایران سر بزند، باید گناه را بگردن آمریکا انداخت: 3

"دکتر قوریان بابیان، اسقف ایرانی از آزادی مذهبی در ایران که برای اقلیت ها فراهم شده تمجید کرد. اسقف بابیان گفت که باید درک درستی از قوانین اسلام داشت. برطبق این قانون، مجازات روی برگرداندن از مذهب اسلام مرگ است و دلیل اصلی خصومت ایران با مسیحیت غربی نیز بخاطر فعالیت گروه های مسیحی آمریکائی برای نفوذ در میان مسلمانان ایران است. بابیان اظهار داشت که این موضع آمریکا بسیار ریاکارانه است که نقض حقوق بشر در ایران یا کمبود آزادیهای مذهبی در ایران را محکوم می کند و در همان حال طی بیست و چهار سال گذشته در عربستان، استفاده از نفت این کشور بدون ساختن حتی یک کلیسا بوده است."

در یکی دیگر از این گزارشات، یک خانم مسیحی که از آمریکا به ایران آمده و در قم به تحصیل مشغول است، وضع مردم در ایران را بدینگونه ترسیم میکند:

"لوری به ما گفت که گذشته از دلتنگی برای خانواده اش که در آمریکا به سر می برند، و گذشته از ناراحتی پوشیدن چادر، زندگی در ایران کاملا خوب است. از لوری پرسیدیم که آیا مردم آزادانه در مورد سیاست حرف میزنند و لوری گفت که مردم فقط راجع به سیاست گفتگو می کنند. لوری از بهبود آموزش و بهداشت که پس از انقلاب انجام گرفته تعریف کرد. بنظر وی، در مقایسه با مصر، وضع ایرانیان بسیار بهتر است."

حال باید دید که رژیم ملایان به چه شیوه ای به سازماندهی این تبلیغات در آمریکا می پردازد و حداکثر بهره برداری از آنان را میکند. به یک نمونه نگاه کنیم. یکی از سازمان های مذهبی که دو بار به تهران رفته "پاکس کریستی" است. در گزارش سالانهء این گروه که پس از سفر سال 2006 به تهران منتشر شده این چنین میخوانیم: 4

"یکی از نتایج سفر ما به ایران، رابطه ای بود که با انجمن نایاک برقرار کردیم. در بازگشت از سفر، دیوید رابینسون رئیس گروه، بهمراه آلکس پایتکو از سازمان نایاک که در سفر به تهران همراه ما بود، در یک برنامه شرکت کردیم و برای سازمان های واشنگتن نظرات خودمان در بارهء ایران را باطلاع شان رساندیم. بعد از آن دیوید در سراسر آمریکا به انجام سخنرانی و گفتگو در این زمینه پرداخت. یکی دیگر از کارها، شرکت دیوید در یک نشست برای نمایندگان دموکرات در کنگره بود که در مورد برنامه اتمی ایران بحث کرد."

در جلسهء کنگره ای که وی بآن اشاره می کند "تریتا پارسی" نیز در کنار وی برای نمایندگان کنگره سخنرانی کرده است. 5

بهر صورت، خوانندگان این گزارش با "آلکس پاتیکو" که بهمراه مذهبیون برای "تلطیف فضای تبلیغاتی" به ایران سفر کرده است آشنا می باشند. وی یکی از بنیانگذاران سازمان "نیاک" NIAC و همچنین هماهنگ کنندهء فعالیت های سازمان باصطلاح صلح طلب "کاسمی" CASMII در آمریکاست.

همانطور که پیداست، "سازمان فرهنگ و تبلیغات اسلامی" در ایران به تر و خشک کردن مسافران مشغول است و در بازگشت به آمریکا نیز، امثال نیاک و کاسمی بقیه کارها را بعهده میگیرند.

 

عکس یادگاری سفر سال 2006. نفر وسط رحیم مشائی معاون احمدی نژاد میباشد و آلکس پاتیکو،

یکی از بنیانگذاران "نیاک" و هماهنگ کننده سازمان کاسمی، در سمت چپ وی قرار دارد

هموطنانی که گزارشات قبلی در مورد شبکه لابی رژیم ایران تحت نام مبارزه با جنگ و صلح طلبی قلابی را مطالعه کرده اند، حتمآ مطلع هستند که بخش مهمی از این فعالیت ها در امریکا و اروپا به کمک کسانی انجام میشود که تحت نام مبارزهء خیالی با امپریالیسم، و با شعار چپ و ترقی خواهی، با رژیم واپسگرای تهران همکاری می کنند. در اینجا، با یکی دیگر از پایه های فعالیت این لابی یعنی همین گروه های مذهبی آشنا می شویم.

در هر دو زمینه، سازماندهی این لابی بر دوش سازمان کاسمی و نیاک قرار دارد. به یک نمونه کاملاً تازه نگاه کنیم. رژیم ملایان که در نمایش صلح طلبی و ایفای نقش قربانی سیاست های خصمانهء آمریکا و اسرائیل به درجهء استادی رسیده است، این هفته مراسم مسخره ای در پارک شهر تهران براه انداخته و قرار است که تعدادی از قربانیان شیمیائی جنگ با عراق با روشن کردن شمع، صلح طلبی رژیم ایران را به نمایش بگذارند. در اینجا قابل ذکر است که حکومت ملایان که حداقل شش سال جنگ بیهوده و خیانت بار علیه عراق را تنها به دلیل مطامع توسعه طلبانه خمینی ادامه داد، طی سال های گذشته، قربانیان شیمیائی جنگ را به ابزاری جهت پیشبرد لابی خود در غرب تبدیل کرده است و اینهمه نیز با کمک سازمان کاسمی و صلح طلبان دروغین پیرامون آن عملی می شود.

در همین راستا، سازمان کاسمی و گروه مذهبی رهپویان صلح در آمریکا، مشترکاً اعلامیه ای داده و در آن از همهء صلح طلبان خواسته اند که در پشتیبانی از کسانی که در پارک شهر تهران گردهم میآیند، در واشنگتن تظاهرات برپا کنند. 7

این نیز از عجایب منحصر به حکومت آخوندی است که در لابی ظاهرا "صلح طلب" خود، افرادی را گرد هم آورده که یا به واپسگرایانه ترین بخش های مذهبی آمریکا تعلق دارند یا تحت نام ترقی خواهی، برای حکومت ارتجاعی ملایان سینه میزنند.

این آش شله قلمکار را می توان در شخص "آلکس پاتیکو" سمبولیزه کرد. وی رئیس یک سازمان مذهبی ارتدکس است،6 و همزمان مسئول هماهنگی سازمان "صلح طلب" و "ضد امپریالیستی" کاسمی است و، در عین حال، یکی از بنیانگذاران سازمان نیاک می باشد که بهمراه تریتا پارسی، وظیفهء اصلی خود را دفاع از منافع آمریکائیان ایرانی تبار میداند، و ضمناً مدافع و حامی سرسپردهء احمدی نژاد و دیگر حکام جنگ افروز و ضد بشر ایران!

یادداشت ها:

1- آدرس وبسایت بخش ایران در سازمان رهپویان صلح: http://forusa.org/programs/iran/

2- http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=676786

3-  http://www.forusa.org/programs/iran/dec05-2.htm

4-  http://www.paxchristiusa.org/2006AnnualReport.pdf

5- http://www.niacouncil.org/index.php?option=com_content&task=view&id=415&Itemid=2

6-  http://incommunion.org/articles/introduction/what-is-the-opf

7- http://www.campaigniran.org/casmii/index.php?q=node/6322

 

برگرفته از سايت نويسنده:

www.iranianlobby.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630