بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

ارديبهشت 1387 ـ   آوريل  2008

 

آيا گوگل بر روى پلتفرم شرارت ايستاده؟

Don't Be Evil

تورج پارسی

 

 آنچه در اين جا بر آن تكيه مى كنم كتمان حقيقت به دلايلی مشکوک و غير قانونی است ، امروزه برخى از موسسات علمى و غيرعلمي  در برخى از لحظه هاى زمان  دست به كار هاى مشكوكى مى زنند كه با حيثيت پايگاهى كه دارند و مورد اعتبار همگان است خوانايى ندارد و آدمى را به شك مى اندازد كه آيآ اين پايگاه هم فروشنده است ؟ آيا  در برابر پول مى تواند به راحتى پا بر روى وجدان علمى و كارى خود گذاشته و نامى جعلى را به جاى نامى واقعى ارايه  بكند ؟

به تازگى گوگل دسته گلي به آب داده و نام درياى هميشه پارس را به نام الخليج العربى  در گردونه ى خود قراداده است . هنگامى كه آن دو دانشجوى دوره دكتراى دانشگاه استنفورد Lary Page و Sergey Brian   به ياد مي آورم كه  در سال 1996 پروژه پژوهشى خودرا  آغازكردند   و دو سال پس تر کمپانی گوگل  تولد رسمى خود را با يك نشانواره ى اخلاقى :

Don't Be Evil درکالیفرنیا اعلام نمود و هشدار داد كه "براي پولدار شدن، راه هايي غير از راه كج وخلاف هم وجود دارد" به فال نيك   گرفته آفرين گفتم .  به راستى دنيايى را با ويژه گى هاى تازه گشودند  دنيآيى پر از شگفتى ها . به همين سبب  به هر خانه و كاشانه ره يافت  محرمش دانستند و ارجش نهادند .

اما اين چنين كه پيداست به پيمان خوديعنى پيمانى كه بنيانى شرافتمندانه    داشت چندان پا بر جا نمانده راه راست را رها ساخته و ره كج و خلاف را برگزيده است !

پرسش اين است كه آيا مى توان يك نام تاريخى - حقوقى را تغيير داد ؟

و چرا مى بايد نامى كهن را تغيير داد ؟

چه كسانى و بر كدام اصل حقوقى دست به چنين جرمى آشكارزده اند :

۱_  Sir charles Belgrave  در سال ۱۹۳۰ يعني نه سال پيش از جنگ دوم جهاني بر مبناي سياست استعماري دولت انگليس نام بي مسما و بي سند خليج عربي را به كار برد . او كه نماينده ي سياسي بريتانيا و از سال ۱۹۲۰ تا ده ۱۹۵۰ مشاور امير بحرين بود طرح تغيير نام هميشه پارس را ريخت و به وزارت امور خارجه دولت متبوعه خويش پيشنهاد داد و پيش از آنكه پاسخي دريافت كند برخي ادارات دولتي را تشويق نمود تا از نام جعلي خليج عربي استفاده كنند ،"

۲ _سرهنگي به نام عبدالكريم ابن قاسم مقصود ( ۱۹۶۳-۱۹۱۴ م )   كه درس خوانده ي مدرسه  ي نظامي بغداد و انگلستان بود و در ۱۹۴۸ در جنگ بر عليه اسراييل و در سال ۱۹۵۶ در دوران بحران كانال سوئز شركت كرده بود در جولاي ۱۹۵۸ كودتا كرد و رژيم سلطنتي ايراك را بر انداخت و با سمت نخست وزير و فرمانده ي كل قوا و رياست جمهور كار خود را آغاز كرد . اين سرهنگ چهل و چهار ساله از همان آغازبه دست آوردن قدرت سياسي - نظامي ادعاي رهبري جهان به اصطلاح عرب را داشت ، اما رقيب او در اين ميان سرهنگ چهل و دو ساله ي مصري جمال عبدالناصر (۱۹۷۰ - ۱۹۱۶  م ) بود كه دشمني با اسراييل نامش را بر سر زبان انداخته بود و چشمان به اصطلاح جهان عرب به او دوخته شده بود . قاسم براي اينكه ميدان را از دست رقيب مصري بيرون بياورد به پيشنهاد بايگاني شده ي Sir Chales Belgrave خون تازه اي بخشيد و آنرا دوباره به جريان انداخت ، به اين عبارت كه نام درياي پارس را الخليج العربي و و خوزستان را نيز عربستان اعلام كرد. اما شگرد آقاي قاسم نزد عرب ها نگرفت به طوريكه حتا كويت قرارداد استقلال خود   با انگليس را نيز در سال ۱۹۶۱ همراه با نام الخليج الفارس امضا كرد . اما سرانجام تلاش و تبليغات ناصر يسيم و بعث عراق و سوريه بي ثمر نماند و در دهه ي ۶۰ تا ۷۰ در جهت پيشبرد پان عربيسم كه در واقع يك رودرويي با ايران بود نهادهايي در شيخ نشين ها ي درياي پارس شكل گرفتند . اين نهاد ها كه اغلب  در دانشگاهها و مراكز علمي و پژوهشي فعاليت مي كردند زير پوشش سيمنارها و كنفرانس هاي پژوهشي! با بودجه هاي كلان به شيوه هاي گوناگون پژوهشگران را وادار مي كردند كه تا نام غير تاريخي - حقوقي   الخليج العربي را به كار گيرند . در اين ره پول نفت كشورهاي عربي بي دريغ پخش شد درنتيجه بسياري از مراكز دانشگاهي و پژوهشي به ويژه شركت هايي كه در حوزه ي چاپ تاريخ و جغرافيا كار مي كردند نام جعلي خليج عربي را پراكندند و از خوان دلارهاي نفتي بهره ها بردند كه در معركه گيري پان عربيسم B B C و تايمز لندن نقش عمده اي را بازي كردند آنچنان كه دهه ي شست و هفتاد روزنامه هاي انگليس تحت تاثير راديو ي فراگير بي بي سي از نام من درآوردي و مصلحتي خليج سود جستند. شگفت آورست كه تمام خليج هاي دنيا صاحب   نامند اما چه گونه مى شوداز درياي پارس كه داراى هويت تاريخي و حقوقى است فقط با نام من دراوردى خليج ياد كرد!  

۳ - آقاي رامز فيلد Ramz field  .در زماني كه  وزير دفاع امريكا بود  آبراه هميشه پارس را به نامي خواند كه هيچگونه سابقه ي تاريخي نداشته و نخواهد داشت : الخليج العربي!!! بي گمان آقاي رامز فيلد مي دانست كه نام اين آبراه پارس است و سازمان ملل متحد كه امريكا از بنيان گذاران آن و مقر دايم آن در نيويورك است در جلسات رسمي خود به ويژه در دو مورد _ مارس ۱۹۷۱ و اگوست ۱۹۸۴_ با راي ۲۲ كشور عربي نام خليج را تنها نام تاريخي - حقوقي آبراه واقع در جنون فلات ايران معرفي كرده است . البته بي گمان آقاي رامز فيلد آگاهانه و بنا به مصلحت سرمايه و منافع چشم بر حقيقتي آشكار پوشيده  و به نام جعلي متوسل شده بود كه با نام تاريخي - حقوقي آن مغايرت دارد .

۴ _ موسسه ي نشنال جيوگرافيك National Geographic كه از اعتباري جهاني در دانش جغرافيا برخوردارست در اتلس تازه ي جهان كه منتشر كرده  نسبت به اتلس پيشين خود تغييراتي داده بود كه از جمله ي اين تغييرات گنجاندن نام خليج عربي در داخل پرانتز در مقابل خليج پارس!!! آقاي الن كرول مسئول گروه تدوين كنندگان نقشه هاي اتلس گفته بود كه گذاشتن نام خليج عربي در نسخه ي تازه نشنال جيوگرافيك به اين دليل است كه برخي كشورها اين نام را به صورت رسمي بر خليج فارس نهاده و استفاده مي كنند و ما نيز بر كاربرد اين نام در اين كشورها اذعان داريم !!! خوشبختانه اين موسسه در برابر اعتراض همگانى ايرانيان نام خليج فارس را دوباره جايگزين ساخت .

۵ - اين بار گوگل Google است كه شايد براي پولدار شدن، راه هاي  كج و خلاف را برگزيده است . بى گمان موتور گرداننده گوگل به استرابو  strabo   (از 63 قبل از ميلاد تا 42 بعد از ميلاد)  تاريخ داني كه به پدر جغرافيا نامورست  دسترسى دارد. استرابو از چهار درياي دنياي قديم نام مي برد كه يكى از آنها  درياي پارس يا سينوس پرسيكوس Sinus persicus همان درياي پارس يا سينوس پرسيكوس  كه ميان ايران و شبه جزيره ي عربستان واقع شده و با درياي عمان از راه تنگه هرمز پيوند پيدا مي كند. بر شمالي آن يعني از دهانه ي اروند رود تا تنگه هرمز كرانه ي ايران زمين است و در اندك مساحتي از گوشه شمال غربي آن كشورهاي ايراك - عراق - و كويت جا گرفته اند .

از آنجايي که حكومت حاکم بر ايران نگهبان منافع ملى نيست و خود از نابود كنندگان ميراث فرهنگى ما است  اين خويشكارى يكايك ما ايرانيان است كه از تماميت ارضى ايران دفاع كرده و در برابر دشمنان و حاكمان خيانتكار بايستيم . شيخك هاى حآشيه خليج فارس و برخى از كشور هاى عربى نيز كه پشت اين خيمه شب بازى ايستاده ودلار هاى باد آورده را پرداخت مى كنند تا براى خود تاريخ بسازند بايد بدانند تاريخ را با دادن رشوه نمى توان تغيير داد يا ساخت.

آگاهيم كه روز دهم ارديبهشت روز خليج فارس است، روز هم صدايى و اعتراض ملت ايران است در برابر شيخان حاكم و موسسه گوگل و شيخك هاى حاشيه ى خليج فارس، صدا را رساتر سازيم چرا كه در لحظه هاى حساس تاريخ ايستاده ايم!

«من از زنگار هر آئينه بيزارم

كه مى پوشد  جلاى روشن تصوير معصوم حقيقت را»  محمد زهرى

 

برگرفته از سايت «کميتهء بين المللی نجات پاسارگاد»:

http://www.savepasargad.com/April/Dr.touradj.parsi.htm

بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

تنها اظهار نظرهائی که نکتهء تازه ای را به بحث بيافزايند

در پايان مقالات ذکر خواهد شد

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630