بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

ارديبهشت 1387 ـ   آوريل  2008

 

تحقیقات علمی دقیق نشان داده که مکه مرکز زمین است!

گزارش همايش «مرکز زمين» در شهر مکه

 

همایش بین المللی «مکه؛ مرکز زمین» با مشارکت کارشناسان شریعت اسلامی، مهندسی، نجوم و قانون دو محور دینی و علمی روز شنبه 31 فروردین در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در همایش «مکه؛ مرکز زمین» در قطر با اشاره به اینکه مکه مرکز زمین است باید از زمان مکه به عنوان زمان واحد جهانی به جای گرینویچ لندن استفاده شود، گفتند: ساعت گرینویچ بر اساس سیطره استعماری انگلیس به عنوان معیار انتخاب شده که باید ساعت مکه جایگزین آن شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلام آنلاین، علمای مسلمان ژئولوژی و شریعت روز شنبه 31 فروردین در همایش بین المللی مکه؛ مرکز زمین خواستند از ساعت مکه به عنوان زمان واحد جهانی به جای گرینویچ لندن بهره مند شوند، چرا که تحقیقات علمی دقیق نشان داده مکه مرکز زمین به شمار می رود. بنابراین خواستار استفاده از ساعت اسلامی مکه به جای گرینویچ شدند.

این ساعت قبله را در هر مکانی در جهان مشخص می کند و عقربه های آن با حرکت طواف دور کعبه از چپ به راست و بر عکس عقربه های ساعت های موجود است.

یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان طی این همایش از علمای مسلمان دعوت کرد که زمان را به وقت مکه تغیر دهند، چرا که این شهر مرکز کره زمین است و در ادامه با اشاره به اینکه تحقیقات علمی و نتایج حاصل که از عظمت قبله مسلمانان خبر می دهد، گفت: کعبه هویت مسلمانان بوده و باید از عزت مسلمانان حمایت کرد. هیچ برخوردی در اسلام میان علم و دین وجود ندارد و آیات بسیاری در قرآن کریم به این مسئله توجه می کنند.

یاسین شوک فلسطینی الاصل و سازنده ساعت مکه یادآور شد: ساعت مکه با توجه به دستاوردهای علمی در مرکز زمین قرار دارد و اگر به جای گرینویچ به عنوان ساعت جهانی مورد استفاده قرار گیرد، کاملا درست است. این ساعت قبله را از هر مکانی در جهان نشان می دهد و عقربه های آن بر عکس ساعتهای فعلی است و مانند حرکت ستاره ها و اجرام آسمانی بوده و حتی موافق گردش خون در بدن انسان است.

دکتر زغلول نجار استاد زمین شناسی و کارشناس اعجاز علمی قرآن و سنت نیز در این همایش با اشاره به اینکه هیچ انحراف مغناطیسی در خط طولی مکه مکرمه وجود ندارد، یادآور شد: انگلیس خط گرینویچ را به عنوان معیار وقت در جهان انتخاب کرده است آن هم به علت سیطره استعماری .

دکتر یحیی وزیر عضو شورای جهانی اعجاز علمی در قرآن و سنت مصر با مشخص کردن جای دقیق مکه از شهرهای اصلی با استفاده از کامپیوتر تصریح کرد: مسافت مکه تا قاره های مختلف جهان یکسان است یعنی در وسط قرار دارد.

دکتر احمد علی بدوی استاد زلزله و مدیر مرکز نجوم و ژئوفیزیک مصر وضعیت مکه را به نسبت زلزله توضیح داد و گفت: ویژگی ژئولوژی مکه به گونه ای است که زلزله در آن بسیار نادر است و تاکنون زلزله ای که تاریخ آن ذکر کند در ام القری اتفاق نیفتاده است. در نتیجه تنها جایی است که با وجود سلسله کوههای متعدد حامی مستحکمی دارد.

عربستان اعلام کرد ساعت جدید در یکی از برجهای مکه قرار می گیرد.

 

برگرفته از سايت «خبرگزاری مهر»

بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

تنها اظهار نظرهائی که نکتهء تازه ای را به بحث بيافزايند

در پايان مقالات ذکر خواهد شد

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630