بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

 فروردين 1387 ـ   آوريل  2008

 

به جای دستبند بايد به دست های همسرم بوسه بزنند

خسرو شاهی (همسر خديجه مقدم)

صبح ۲۱ فروردين همسر خديجه مقدم برای

پی گيری وضعيت وی به دادياری امنيت

دادگاه انقلاب مراجعه کرد اما پيگيری او

برای آزادی همسرش به نتيجه ای نرسيد.

 

خديجه مقدم فعال جنبش زنان و عضو کميته مادران کمپين و مادران صلح صبح روز بيستم فروردين ماه جاری با ورود نيروهای امنيتی به منزلش بازداشت شد و هم اکنون در بازداشتگاه وزراء به سر می برد. آنچه می خوانيد حاصل گفتگوی سايت «تغيير برای برابری» با همسر ايشان است :

آقای خسرو شاهی به نظر شما دليل بازداشت خانم مقدم چيست؟
خسرو شاهی: اين اولين بار نيست که همسرم را بازداشت می کنند . چندين بار او را از پليس امنيت احضار کردند و رفت و پاسخ هم داد. او فعال جنبش زنان، عضو کميته مادران کمپين، عضو مادران صلح، فعال محيط زيست و موسس تعاونی های زنان خود سرپرست و توانمند سازی زنان است و در بسياری از فعاليت های انجام شده برای بازسازی بم و بهبود وضعيت زنان در اين منطقه مشارکت کرده است. هربار که يکی از بچه های کمپين را بازداشت می کنند او و مادران ديگر برای آزادی آنها بسيار تلاش می کنند . همين چند روز پيش به همراه خانم عبادی ديداری نوروزی با خانواده فعالان دانشجويی و کارگری و خانواده زهرا بنی يعقوب داشتند. او تمام زندگی اش را صرف برابرخواهی و صلح خواهی کرده است . واقعا بايد به جای دستبند به دستهای اين زن بوسه بزنند.

- خانم مقدم به شما گفتند که در چه موردی بازجويی شده اند ؟
خسرو شاهی: ديروز وقتی او را ديدم گفت در مورد مهمانی ها و ديدارهايی که در خانه ما با مادران و اعضای کمپين يک ميليون امضا ويا مادران صلح داشته و از او خواسته اند که نام کسانی را که به خانه اش رفت و آمد دارند بگويد که همسرم چنين کاری را هرگز اخلاقی نمی داند و حرفی نزده است. در ضمن گويا از او پرسيده بودند که چرا به ديدار خانواده اسانلو رفته است که گفته بود مادرش دوست اوست و خيلی طبيعی است که برای عيد ديدنی به خانه او برود و اساساً حمايت از فعالان جامعه مدنی از وظايف اوست.

- آقای خسرو شاهی نتيجه مراجعه امروز شما به دادگاه چه بود؟
خسرو شاهی: امروز صبح به دادياری ويژه امنيت به رياست قاضی سبحانی مراجعه کردم تا درخواست تغيير وثيقه به کفالت را بدهم اما ايشان گفتند فعلا نمی توان کاری کرد. برويد هفته آينده مراجعه کنيد. دليل بازداشت همسرم را پرسيدم، گفتند از خانم مقدم خواستيم اسامی کسانی را که به خانه تان رفت و آمد دارند بدهد اما نداد. با ماموران پليس هم برخورد داشت. گفتم اين ماموران شما بودند که با وضع خشونت آميزی به خانه ما ريختند و برخورد بدی هم با همسرم داشتند.

- خانم مقدم همچنان در بازداشتگاه وزرا هستند يا به اوين منتقل می شوند؟
خسرو شاهی: فعلا که در بازداشتگاه وزرا هستند و برای ايشان قرار بازداشت موقت صادر کرده اند.

- اين قرار را پليس امنيت صادر کرده يا دادياری ويژه امنيت ؟

خسرو شاهی: من امروز که به دادگاه مراجعه کردم، بعد از صحبت های بازپرس پرونده گفتم چگونه می توانم همسرم را ملاقات کنم؟ گفتند ايشان را پليس امنيت عشرت آباد بازداشت کرده بايد به همانجا مراجعه کنيد. به پليس امنيت عشرت آباد رفتم، در آنجا به من گفتند که قرار بازداشت را قاضی دادگاه صادر کرده و آنها می توانند اجازه ملاقات بدهند. اما وقتی به پليس عشرت آباد رفتم گفتند ما کاری نمی توانيم بکنيم حکم بازداشت را معاونت امنيت داده است! بنابراين مجددا به دادگاه انقلاب، معاونت امنيت برگشتم تا بالاخره آقای سبحانی بازپرس پرونده نامه ای خطاب به مسئول بند نسوان زندان وزراء دادند تا به من اجازه ملاقات دهند، به زندان وزراء مراجعه کردم و از آنجا مجددا مرا برای دريافت تاييديه به پليس امنيت عشرت آباد ارجاع دادند و سپس نامه ای لاک و مهر شده به من دادند که به بازداشتگاه وزراء ببرم و با او ملاقات کوتاهی داشته باشم.

- همسرتان از وضعيتشان در بازداشتگاه وزراء چه گفتند؟
خسرو شاهی: او به نحوه بازداشت، انتقال به اداره مفاسد اجتماعی، تعيين وثيقه سنگين، نشان ندادن حکم و قرار بازداشت و همچنين فضای بد بازداشتگاه اعتراض داشت. او را در حال حاضر در سلول انفرادی نگه داشته اند.

آقای خشرو شاهی سپاسگذاريم

بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630