بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

22 بهمن 1386 ـ   11 فوريه 2008

 

اميدوارم شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشيم

محمد خاتمی
خبرگزاری دانشجويان ايران ـ تهران ـ  سرويس سياسی

 

رييس موسسه بين‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها گفت: اميدوارم شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشيم، البته شرط حضور حداکثری وجود رقابت و نامزدهای مختلف است.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: وجود نامزدهايی که بتوانند خواست‌های طبقه‌های مختلف مردم را تامين کنند موجب حضور حداکثری مردم خواهد شد.

وی هم‌چنين درباره حضور مردم در راهپيمايی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی در واقع مبدا يک تاريخ جديد برای ملت ماست؛ در ادامه حرکت تاريخی ملت برای سرافرازی، عزت و پيشرفت يک نهضت فراگير به نام انقلاب اسلامی تحقق پيدا کرد و در ۲۲ بهمن ۵۷ پيروز شد.

وی ادامه داد: البته اين انقلاب، انقلاب اسلامی است و همه ملت ايران احساس می‌کنند که در سايه اين اسلام که ـ مظهرش امام (ره) است ـ می‌توانند به خواست‌های تاريخی خود برسند. اين خواست‌ها عبارتند از؛ آزادی، سربلندی، پيشرفت، بالا رفتن جايگاه ايران با توجه به تاريخی که در عرصه بين‌الملل دارند.

خاتمی با بيان اين‌که " انقلاب اختصاص به يک جريان و يا يک باند و حتی حاکمان ندارد" گفت: انقلاب ما متعلق به تاريخ ملت است و معيارهای اين انقلاب بايد ميزانی برای سنجش رفتار و جهت جريان، حاکمان و همه کسانی که در آن هستند، باشد.

رييس‌جمهور سابق کشورمان با بيان اين پرسش که " چه ميزان در زمينه آزادی، استقلال و پيشرفت به معنی واقعی خودش پيشرفت داشته‌ايم؟" گفت: اين‌ها خواست‌های ملت ماست که احساس کرد اسلامی که امام (ره) می‌گويد در اين مسير اين خواست‌ها را پيش می‌برند؛ بنابراين حرکت انقلاب ما ادامه دارد و ادامه خواهد يافت. هم‌چنان که اين ملت بيش از 100 سال است که در اين جهت حرکت می‌کند

وی گفت: اميدوارم ما بتوانيم در تحقق خواست‌های انقلاب حرکت کنيم؛ زيرا مردم در صحنه هستند و انقلاب نيز متعلق به مردم است و حرکت مردم ما تا تحقق نهايی خواست‌های‌شان ادامه خواهد يافت و يقينا ما روز به روز پيشرفت بيشتری خواهيم کرد.

بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630