بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

  17 بهمن 1386 ـ  6 فوريه 2008

 

جدا سازی زن و مرد جزء سیاست‌های احمدی‌نژاد است

لاله افتخاری

(نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس هفتم)

به گزارش «فردا»، لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس هفتم، در گفتگو با «چلچراغ» می‌گوید: «جدا سازی جزو سیاست‌های فرهنگی محمود احمدی‌نژاد است که مهم‌ترین رکن در راس مطالبات عمومی محسوب می‌شود.»

او معتقد است که در کنار مسائل معیشتی اجرای احکام اسلام و توجه به شرع و فرهنگ اصیل اسلامی نیز ضروری است. نماینده تهران در مجلس هفتم می‌گوید: «جدا سازی در اماکن عمومی از جمله ادارات، پارک، سینما، قطار، آسانسور، دانشگاه و سایر اماکن برای صیانت از زنان قابل اجراست.»

او درباره نحوه این جداسازی‌ها هم توضیح می‌دهد و می‌گوید: «شکل اجرایی این جداسازی در سینماها به صورت جداسازی سالن خانم‌‌ها هم قابل اجراست یا می‌توان ساعت حضور دو جنس مونث و مذکر را تفکیک کرد. پارک‌هایی مختص خانم‌ها هم ایجاد شده مثل پارک مادران که امکان دوچرخه سواری برای دختران را هم فراهم کرده است.

لاله افتخاری در خصوص تفکیک کارمندان خانم‌ها و آقایان هم اظهار نظر می‌کند و می‌گوید: «در ادارات هم این سیاست فرهنگی منجر به بازدهی بالاتر کار کارمندان می‌شود.»

از سوی دیگر حمید بزرگیان نماینده سبزوار هم سوال‌های چلچراغ را در این خصوص بی‌جواب نمی‌گذارد. وقتی از سیاست تفکیک جنسیتی در ادارات می‌پرسیم، می‌گوید: «آیا به نظر شما این مسئله مشکل دارد؟! در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته مثل ژاپن این طرح را در مورد وسایل حمل و نقل مسافران اجرا کرده‌اند.» او در مورد جداسازی زنان و مردان در ادارات نیز می‌گوید: «اگر آقایان و خانم‌ها در بحث اجرا، آموزش و تفکر جدا باشند، به مراتب بیشتر از زمانی که مختلط هستند پیشرفت می‌کنند.»

او در این باره سراغ صحبت‌های دکتر محمود احمدی‌نژاد هم می‌رود و می‌گوید: «آقای احمدی‌نژاد در جمع تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفتند: جداسازی زن و مرد و‌ آسانسور، امروز به عنوان یک جوک مطرح می‌شود.» کمی مکث می‌کند و بعد از چند لحظه می‌گوید: «اینها احکام اسلامی است. من فکر می‌کنم اگر از این موضوع جوک ساخته می‌شود، یک تخریب برنامه‌ریزی شده است تا ذهن جوانان را نسبت به احمدی‌نژاد بدبین کنند.

برگرفته از سايت ای ـ ميلی «ايران ـ ايران»

 بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630